دستگاه‌های اجرایی با ساخت و ساز غیرمجاز برخورد کنند


دستگاه‌های اجرایی با ساخت و ساز غیرمجاز برخورد کنند

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلفند با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قاطع کنند و نظام مهندسی نیز توجه خاصی به این موضوع داشته باشد.

سید کمال الدین میرجعفریان روز دوشنبه در جمع بندی بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام بیرجند در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در املاک دولتی و غیردولتی نباید خارج از ضوابط، ساخت و ساز شود و این مهم باید در حریم‌های شهری و روستایی هم مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین موارد مورد بازدید پروژه‌های نیمه تمام بیرجند هنرستان کاردانش شمال شهر است که با توجه به پوشش ۴۵۰ دانش‌آموز امیدواریم با تلاش نوسازی مدارس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تا پایان آبان ماه شاهد بهره‌برداری از این هنرستان ۱۵ کلاسه باشیم.

میرجعفریان اظهار داشت: ساختمان نیمه کاره کانون پرورش فکری کودکان بیرجند مشکل حقوقی داشت که با همکاری اداره راه و شهرسازی، نوسازی مدارس و شهرداری عملیات اجرایی آن از فردا سه‌شنبه آغاز خواهد شد.

وی گفت: در ارتباط با شهرک صنوف آلاینده مشکلات اجرایی و حقوقی آن با مساعدت دستگاه‌های ذیربط قسمت عمده‌ای مرتفع شد که امیدواریم با توجه به استقرار هزار و ۶۰۰ کارگاه از این صنوف در یک بازه زمانی یک ماه تعیین تکلیف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ارتباط با مشکلات زیرساختی اراضی موسوی بیرجند گفت: در ارتباط با صدور پروانه‌ها شورای شهر و شهرداری قرار شد همکاری لازم را داشته باشند و نیز دستگاه‌های اجرایی و خدماتی ذیربط در مدت ۱۵ روز مشکلات را جمع‌آوری و به دفتر فنی ارایه دهند تا در صورت مغایرت مشکلات مرتفع شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی خانه مطبوعات و سالن آمفی تئاتر علامه فرزان همچنان ادامه دارد، افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به شرطی که اداره کل ارشاد اسلامی عملیات اجرای پروژه را تسریع بخشد در تخصیص منابع کمک خواهد کرد.

میرجعفریان از بهره‌برداری پل غیرهمسطح شمال غرب استان تا دهه فجر خبر داد و گفت: این پل تا حد قابل ملاحظه‌ای مشکلات ترافیکی ورودی مرکز استان را مرتفع خواهد کرد.

فرماندار بیرجند هم گفت: این بازدیدها با محوریت پروژه‌های قابل اهمیت انجام شد و بازدیدها در ارتباط با سایر پروژه‌های اهمیت‌دار و نیمه تمام ادامه خواهد داشت.

علی ناصری افزود: یکی از مهمترین پروژه‌های نیمه تمام مرکز استان انتقال صنوف آلاینده است که با جدیت دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: مالکیت زمین‌های مربوط به صنوف آلاینده در دست دولت، بخش خصوصی و شهرداری است که این زمین‌ها توسط دولت خریداری و راه و شهرسازی در اختیار تعاونی‌های صنوف آلاینده قرار خواهد داد.

وی گفت: با توجه به اینکه حدود هزار و ۷۰۰ واحد در فاز اول این شهرک ساماندهی می‌شوند مقرر شد که واحدهای انتخاب شده به شهرداری مراجعه و شهرداری نسبت به صدور پروانه مساعدت کند.

ناصری در ادامه اظهار داشت: متقاضیان به محض اینکه پایان کار کارگاه‌ها را ارایه دهند سند مربوطه را از راه و شهرسازی دریافت خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند