تبلیغات کاندیداها در زمان انتخابات به معادلات مالی تبدیل می‌شود


تبلیغات کاندیداها در زمان انتخابات به معادلات مالی تبدیل می‌شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس از وجود معادلات مالی در انتخابات خبر داد و گفت: کاندیداها توسط اسپانسرهایی حمایت و تبلیغ می شوند و در عوض توقعات اسپانسرها و حامیان انتخاباتی خود را برآورده می کنند و از پرداختن به وظایف خود بازمی مانند.

به گزارش ایسنا، پروانه سلحشوری دوشنبه ۲۹ مهرماه درباره «بررسی عملکرد و جایگاه نهادهای انتخابی در نظام جمهوری اسلامی» در سالن شهید چمران دانشگاه بوعلی‌سینا، اظهار کرد: با بررسی رویکردهای مجلس و مقایسه آن در دوره های مختلف در می یابیم که انتخابات پس از انقلاب برای مردم معنا پیدا کرد و آنان دانستند که از طریق صندوق های رأی می توانند حضور و تأثیر خود را بروز دهند.

وی با بیان اینکه رفته رفته شاهد دوقطبی شدن جامعه ایران شده ایم، افزود: دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب و یا به تعبیر دیگر که در جامعه مرسوم شده، دو گروه چپ و راست، شکل گرفت و در مجلس های سوم و ششم جناح اصلاح طلب دست بالا را در مجلس در اختیار داشت و پس از آن شاهد حذف اصلاح طلبان توسط شورای نگهبان و رد صلاحیت کاندیداهای این گروه بودیم.

سلحشور تصریح کرد: در ادامه قدرت مجلس کاهش یافت و بسیاری از اختیارات آن کاسته شد و در دولت نهم و دهم اساسا مجلسی بدون ملاک و معیار داشتیم که دولت از ابلاغ قوانین تصویب شده امتناع می کرد و برنامه ها برای تصویب بودجه سال آینده در زمان مقرر خود صورت نمی گرفت.

مجلس در دو بُعد اجتماعی و نظارتی لنگ می‌زند

وی با تأکید بر اینکه مجلس در هر دو بُعد اجتماعی و نظارتی لنگ می زند، ادامه داد: هم انتخاب شوندگان و هم انتخاب کنندگان باعث می شوند مجلس ناکارآمد و ضعیفی تشکیل شود و نمایندگان ضعیف و ناآگاهی وارد مجلس شوند.

این نماینده دور دهم مجلس در ادامه از فرصت کمی که کاندیداها برای تبلیغات در اختیار دارند سخن به میان آورد و گفت: تبلیغات کاندیداها در زمان انتخابات به معادلات مالی تبدیل شده که کاندیداها توسط اسپانسرهایی حمایت و تبلیغ می شوند و در ازای آن نمایندگان در صورت موفقیت باید توقعات اسپانسرها و حامیان انتخاباتی خود را برآورده سازند که مبارزه با این رسم های غیرقانونی بسیار هزینه بر است.

وی تأکید کرد: وظیفه نمایندگان مجلس، مطالعه و بررسی طرح ها و تصویب قوانین به صلاح کشور است و اموری چون برق کشی به نقاط خاص، استخدام های موردی و احداث فرودگاه و واحدهای صنعتی توسط نمایندگان باعث می شود آنان از انجام وظایف اصلی خود باز بمانند. نمایندگان باید بتوانند با تصویب طرح ها و قوانین مناسب، مشکل اشتغال را به صورت کلان حل کنند نه اینکه به صورت موردی استخدام و یا اشتغال ایجاد کنند.

از مخالفان دکتر غلامی بودم

سلحشوری در پاسخ به نماینده انجمن اسلامی فرهنگ و سیاست دانشگاه بوعلی سینا مبنی بر انتقاد از حضور دکتر غلامی، رئیس اسبق دانشگاه در پست وزارت علوم گفت: من از مخالفان دکتر غلامی برای تصدی پست وزارت وی بودم اما در ادامه فعالیتش و تلاش برای بازگرداندن دانشجویان ستاره دار به کلاس و درس، نگرانی ام از بین رفت.

وی در ادامه فعالیت دو وزارت ارشاد و علوم را حساس برشمرد و گفت: ما به اصلاح طلبی جامعه محور نیاز داریم و افرادی که جذب قدرت می شوند باید از میان مردم و آگاه باشند چرا که هدف ما حفظ ایران است و هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا باید در راه این هدف تلاش کنند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت در پاسخ به انتقادهای تند نماینده جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی سینا مبنی بر ناکارآمدی وی در مجلس نیز گفت: من متاسفم که به نام دین، حقوق انسانها رعایت نمی شود و در فضای آگاهی، افراد بدون اطلاع و آگاهی از مسائل نقد می کنند. چرا در این مملکت عده ای حق را از دیگران سلب می کنند و بدین شکل انتقاد می کنند؟

وی درباره سوال دانشجویی مبنی بر معرفی اسپانسرهای خود گفت: من پنج روز فرصت تبلیغ داشتم و دیر اعلام کردند که نامم جزء کاندیداهای تأیید صلاحیت شده است به همین علت هزینه ای برای تبلیغات صرف نکردم.

ثمره لیست ناکارآمد تکرار هستم

سلحشوری خود را ثمره لیست ناکارآمد تکرار معرفی کرد و گفت: واژه جهانی سازی، حوزه میراث فرهنگی و محیط زیست مقوله هایی است که باید با اطلاع و آگاهی در مورد آن صحبت کرد و دین که به مصادره عده ای درآمده از جمله حوزه هایی هستند که برای من مهم است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور