تعداد خانه‌های ورزش روستایی استان اردبیل به 90 خانه افزایش می‌یابد


تعداد خانه‌های ورزش روستایی استان اردبیل به 90 خانه افزایش می‌یابد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه 40 خانه ورزش روستایی پارسال در استان راه اندازی شده بود، گفت: با تجهیز و راه اندازی 50 خانه ورزش روستایی جدید در نقاط مختلف استان تعداد این خانه‌ا به 90 مورد افزایش خواهد یافت.

بهرام آقاخانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: امسال همزمان با هفته تربیت بدنی با هدف ترویج ورزش در میان نوجوانان و جوانان ساکن روستاها طبق برنامه ۵۰ خانه ورزش روستایی در این استان راه اندازی می‌شود.

به گفته وی ، از این تعداد هشت روستا در اردبیل، ۶ روستا در شهرستان پارس آباد ، چهار روستا در مشگین شهر ، ۶ روستا در خلخال ، پنج روستا در گرمی ، چهار روستا در بیله سوار ، چهار روستا در سرعین ، چهار روستا در نمین ، چهار روستا در کوثر، و پنج روستا در شهرستان نیر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه خانه ورزش روستایی با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار در استان راه اندازی می شود، بیان کرد: این خانه ها با وسائلی ورزشی مانند میز و راکت تنیس روی میز ، فوتبال دستی ، دارت ، صفحه شطرنج و تشک تاتامی تجهیز می‌شوند.

او با اشاره به اینکه آئین اعزام کاروان تجهیز خانه‌های ورزش روستایی استان اردبیل با تاکید بر ترویج فرهنگ ورزشی و تحقق مطالبات ورزشکاران در روستاها انجام می گیرد، اضافه کرد: روز چهارشنبه اول آبان ماه کاروان تجهیزات خانه‌های ورزش روستایی با اجرای نمادین بازی های بومی و محلی برای آقایان و بانوان از سالن رضازاده به روستاها اعزام می‌شوند.

آقاخانی تجهیز و فعال کردن خانه‌های ورزش روستایی را یکی از الویت های اداره کل ورزش و جوانان اردبیل ذکر کرد و گفت: این خانه‌های روستایی در نقاط مختلف استان با بهره مندی از فضای مازاد و بدون استفاده اداری سازمان، ارگان‌ها و نهادها فعال می‌شود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: این خانه‌ها به تجهیزات روز مجهز می شوند تا اهالی روستا، جوانان و بانوان روستایی به امکانات ورزشی دسترسی داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت ترویج و مشارکت روستاییان در ورزش اظهار داشت: ایجاد فضای مناسب ورزشی در روستاها و حاشیه شهرها باعث کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی می‌شود.

وی توسعه زیرساخت‌های ورزشی در تمامی شهرستان ها و روستاهای استان را ضروری دانست و بیان کرد: برای توسعه ورزش و ایجاد نشاط در جامعه باید زیر ساخت‌های ورزشی را در تمام نقاط استان ایجاد کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: توسعه ورزش همگانی و ورزش قهرمانی از دیگر اولویت‌های متولیان ورزش استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس