افزایش 11 درصدی میزان طلاق در آذربایجان‌غربی


افزایش 11 درصدی میزان طلاق در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- کارشناس معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: رشد طلاق در استان از چهار هزار و 27 مورد در 6 ماه اول سال گذشته به چهار هزار و 460 مورد در 6 ماه اول امسال رسید که با افزایش 11 درصدی مواجه است.

علی رجبی روز دوشنبه در نشست کمیته اعتیاد زنان آذربایجان‌غربی افزود: میزان طلاق در ارومیه طی این مدت ۱۷ درصد و در شهرستان خوی ۲۶ درصد رشد دارد که بالاترین میزان در استان است.

وی با اشاره به علت‌های اصلی طلاق در آذربایجان غربی بیان کرد: نداشتن مهارت‌های ارتباطی بین زوجین، اعتیاد، خیانت و بیکاری از عوامل اولویت‌دار در این زمینه است.

وی ادامه داد: با توجه به روند رشد طلاق در استان در این منطقه نیاز مبرم به برنامه‌ریزی و آگاه‌سازی در این زمینه وجود دارد.

کارشناس معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: این نهاد برنامه‌های خاصی را اجرا کرده و یا در دست اجرا دارد که آموزش‌های اجباری حین ازدواج و پیش از ازدواج به مدت ۶ ساعت برای زوجین از جمله این برنامه‌هاست.

رجبی ادامه داد: ۲ هزار زوج که قصد طلاق داشتند نیز در استان امسال به مراکز مشاوره ارجاع داده شدند که از این تعداد ۱۵ درصد با یکدیگر بعد از مشاوره سازش کرده‌اند که این تعداد ۲ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.

وی گفت: همسر آزاری و خشونت جزء اولین جرم‌ها و آسیب‌های استان بوده که امسال رشد بیش از حد انتظار را داراست.

وی با اشاره به جرم‌های حوزه زنان در استان اظهار داشت: ۳۸ درصد جرمهای زنان مربوط به روانگردان‌ها، ۱۸ درصد سرقت و ۱۲ درصد عمل منافی عفت است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این جلسه گفت: جذب مشارکت‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دبیرخانه کانونهای مساجد استان در راستای تعمیق معنویات و باورهای دینی می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات در این راستا باشد.

در ادامه این نشست حاضران در جلسه نسبت به ارائه پیشنهادات و انتقادات خود درباره پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در حوزه زنان پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا