دوره آموزش‌ مهارتی ویژه معتادان بهبودیافته در سیستان و بلوچستان برگزار شد


دوره آموزش‌ مهارتی ویژه معتادان بهبودیافته در سیستان و بلوچستان برگزار شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: دوره‌های آموزش‌ی مهارتی ویژه معتادان بهبود یافته با هدف بازگشت آنان به فرآیند اشتغال در سطح استان از ابتدای امسال تاکنون با شرکت 97 نفر برگزار شده است.

خداداد اولیایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دوره آموزش‌های مهارتی در رشته‌های لوازم خانگی، سرویس نگه دارنده خودرو، جوشکاری و غیره برگزار شده که این امر می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و کاهش بازگشت معتادان به سمت اعتیاد شود.

وی گفت: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها، کمپ‌ها و مراکز درمانی اجباری بوده و با توجه به گستره زیاد حاشیه‌شهر، آموزش به معتادان بهبود یافته از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: علاوه بر معتادان بهبود یافته در مدت ۶ ماه گذشته ۸۲ نفر از اعضای خانواده آنان در دوره‌های آموزش‌ی مهارتی گلدوزی، روبان دوز پیشرفته و رایانه مراکز آموزش‌های مهارتی این اداره شرکت کردند.

وی بیان کرد: مهارت آموزی و ایجاد شرایط اشتغال در افراد می‌تواند علاوه بر تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی آنان منجر به کاهش آمار بیکاری و مانع بروز انواع جرائم در جامعه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!