بیش از 41 هزار خانوار در سیستان و بلوچستان از نعمت گاز بهره‌مند شدند


بیش از 41 هزار خانوار در سیستان و بلوچستان از نعمت گاز بهره‌مند شدند

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: 41 هزار و 878 خانوار در این استان تاکنون از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

رضا پنجابی روزدوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۲۷ هزار و ۴۵۸ خانوار در زاهدان، ۶۱ خانوار در زابل، ۱۳ هزار و ۶۶۵ خانوار در ایرانشهر و ۳۹۴ خانوار روستایی از اشتراک گاز بهره‌مند شدند.

وی گفت: شبکه تغذیه و توزیع موردنیاز در محدوده شهر زاهدان ۸۱۵ کیلومتر، زابل ۵۴ کیلومتر، ایرانشهر ۳۵۹ کیلومتر، خاش ۱۵۳ کیلومتر، بمپور ۱۰۵ کیلومتر، محمدان ۵۵ کیلومتر، بزمان ۳۳ کیلومتر و روستایی ۱۹۹ کیلومتر اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به لوله‌گذاری‌های انجام شده در سطح شهر زاهدان این شرکت آماده واگذاری تعداد بیشتری اشتراک به شهروندان متقاضی است.

وی بیان کرد: متقاضیان می‌توانند جهت کمک هزینه لوله‌کشی و خرید اشتراک گاز، وام پنج میلیون تومانی دریافت کنند.

پنجابی گفت: تعرفه‌های مرتبط با حق انشعاب مطابق تعرفه شرکت ملی گاز ایران و براساس زیربنای منزل محاسبه و قابل پرداخت است.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومترمربع (معادل ۱۱.۵ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور به شمار می‌رود که دولت یازدهم و دوازدهم عزم خود را جزم کرده تا مردم این استان دور افتاده را از نعمت گاز شهری برخوردار و رنج سال‌ها حمل سیلندرهای گاز مایع را از آنان بزداید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟