چند خبر از شطرنج خوزستان


چند خبر از شطرنج خوزستان

اهواز – ایرنا – رییس هیات شطرنج خوزستان گفت: یک دوره رقابت‌های سریع شطرنج ریتد آزاد به مناسبت هفته تربیت بدنی به میزبانی اهواز و مطابق با معیارهای جهانی برگزار خواهد شد.

عبدالامیر خطیب‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رقابت‌ها در روزهای دوم و سوم آبان ماه به میزبانی خانه شطرنج پاییز اهواز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات با حضور یکصد شطرنج باز برگزار می‌شود گفت: کلیه قوانین و مقررات فیده حاکم بر این مسابقات بوده و زمان مسابقه برای هر نفر ۲۰ دقیقه با احتساب ۱۰ ثانیه زمان اضافی برای هر حرکت در نظر گرفته شده است.

رییس هیات شطرنج خوزستان افزود: ایجاد فرصت اخذ ریتینگ (رده بندی) استاندارد برای عموم بازیکنان و افزایش ریتینگ بازیکنان دارای ریتینگ و شناسایی استعدادهای استان از مهمترین اهداف برگزاری این رقابت ها است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات در ۹ دور به روش سوییسی در بخش آقایان و بانوان و در رده سنی آزاد برگزار می شود گفت: به نفرات اول تا ششم هر رده سنی جوایزی اهدا می شود. این رقابت‌ها در پنج رده سنی مختلف برگزار می شود و شرکت کنندگان حاضر در مسابقات در رده‌های سنی زیر هشت سال، زیر ۱۰ سال، زیر ۱۲ سال، زیر ۱۴سال و بالای ۵۰ سال با یکدیگر به رقابت می پردازند.

میزبانی اهواز از هفتمین دوره رقابت های بین المللی جام شطرنج کارون

وی در خصوص رقابت های بین المللی جام کارون در اهواز گفت: این رقابت ها هر ساله در اواخر بهمن ماه با حضور کشورهای مطرح جهان به میزبانی اهواز برگزار می شود، توافق اولیه در خصوص برگزاری این رقابت ها انجام شده و تاریخ دقیق مسابقات توسط اداره کل ورزش و جوانان مشخص خواهد شد.

رییس هیات شطرنج خوزستان ادامه داد: ششمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام کارون با حضور بیش از ۳۵۰ شطرنج‌باز از استان‌های مختلف کشورمان و همچنین ۲۰ کشور دنیا سال گذشته در اهواز برگزار شد که نتایج خوبی برای شطرنج کشورمان در برداشت همچنین فرصت خوبی برای محک شطرنج‌بازان استان بود.

سمینار علمی شطرنج در گتوند

خطیب زاده گفت: یک دوره سمینار علمی و آموزشی شطرنج با حضور ورزشکاران و مربیان و علاقمندان به این رشته اوایل آبان ماه به میزبانی شهرستان گتوند برگزار میشود. برگزاری چنین دوره ها موجب ارتقاء سطح شطرنج و کیفیت شطرنج بازان استان می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج