اقبال شهروندان خراسان شمالی به سینما بیشتر شد


اقبال شهروندان خراسان شمالی به سینما بیشتر شد

 بجنورد - ایرنا - 75 هزار و 490 نفر از شهروندان خراسان شمالی در نیمه نخست امسال، در سینماها به تماشای فیلم نشستند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 30 درصد افزایش یافته که نشانگر رشد تمایل شهروندان برای رفتن به سینماست.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۱۳۵ عنوان فیلم در سینماهای استان به نمایش درآمد که مجموعا ۲.۵ میلیارد ریال فروش داشت.

ابوالحسن حیدری با اشاره به افزایش شمار و میزان فروش فیلم های سینما در نیمه نخست امسال، افزود: در ۶ ماهه اول پارسال ۹۸ عنوان فیلم در سینماهای استان روی پرده رفته بود که ۵۹ هزار تماشاگر برای دیدن این فیلم ها یک میلیارد و ۸۰۰ میلیارد ریال پرداخته بودند.

وی آغاز فعالیت سینما داریوش در استان و نمایش بهترین فیلم‌های کشور همزمان با کشور در سینماهای خراسان شمالی را از مهمترین دلایل افزایش تماشاگر و فروش امسال فیلم ها در سینماهای استان اعلام کرد.

وی یادآور شد: فیلم های مزبور در سینماهای گلشن، عمیق و داریوش بجنورد، غدیر شیروان، نسیم اسفراین و اندیشه مانه و سملقان به نمایش درآمده است.

حیدری، موضوعات فیلم‌های اکران شده را در بخش های کودک و نوجوان، اجتماعی، خانوادگی، طنز و... دانست و یادآور شد: از مجموع فیلم های اکران شده ۱۰ فیلم خارجی و ۱۲۵ عنوان ایرانی بوده است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین از تجهیز سینما در شهر تیتکانلوی فاروج تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: با تجهیز این سینما به امکانات پخش فیلم، شمار سالن های سینمای استان به ۷ باب خواهد رسید.

حیدری با اشاره به در دست ساخت بودن ۴ سالن سینمایی در مجتمع طلای سفید بجنورد گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۴۰ صندلی سینما در استان وجود دارد که با میانگین کشوری این شاخص برابری می کند.

وی از مهمترین برنامه های نیمه دوم امسال را پیگیری برای نمایش همزمان فیلم های جشنواره بین المللی فجر، برای جلب رضایت علاقه مندان به هنر هفتم در استان دانست.

حیدری افزود: برای سال آینده نیز پیگیر تجهیز مجتمع های فرهنگی در شهرهای گرمه، جاجرم و راز به امکانات پخش فیلم هستیم.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم اینک در این استان به ازای هر ۴۴۱ نفر یک صندلی سینما وجود دارد و حال آنکه بر اساس آمارهای سال ۹۵ در کشور به ازای هر ۶۲۰ نفر یک صندلی سینما وجود داشته است.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش