تفاهم نامه همکاری فی مابین کتابخانه های عمومی و صدا و سیمای کردستان منعقد شد


تفاهم نامه همکاری فی مابین کتابخانه های عمومی و صدا و سیمای کردستان منعقد شد

تفاهم نامه همکاری فی مابین کتابخانه های عمومی و صدا و سیمای مرکز کردستان با حضور مدیران کل این نهادها منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، این تفاهم نامه همکاری فی مابین محمد عبدالملکی به نمایندگی کتابخانه های عمومی و جعفر عبدالملکی به نمایندگی صدا و سیمای مرکز کردستان به امضا رسید.

همکاری مشترک در تهیه و تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی با موضوع کتاب و کتابخوانی، ترویج فرهنگ مطالعه مفید و ایجاد انگیزه و تقویت عادت به مطالعه در جامعه با تولید برنامه های متنوع از موضوعات مهم تفاهم نامه است.

بهره مندی از امکانات کتابخانه ای به منظور ساخت برنامه های فرهنگی توسط صدا و سیمای استان بر اساس قوانین و مقررات نهاد کتابخانه های عمومی کشور و عضویت نیم بهای تهیه‌کنندگان، مجریان، گویندگان، گزارشگران، خبرنگاران، نویسندگان و پژوهشگران صدا و سیما در کتابخانه‌های عمومی استان برخی از تعهدات کتابخانه های عمومی در تفاهم نامه مشترک با صدا و سیمای مرکز کردستان است.

آموزش تخصصی کتابداران کتابخانه های صداو سیما، امکان خرید کتاب از نویسندگان بومی شاغل در صدا و سیمای استان توسط اداره کل کتابخانه های عمومی، تامین نیازهای اطلاعاتی و مستندات آموزشی و ترویجی با موضوع کتاب در تهیه برنامه های تولیدی رادیو و تلویزیون صدا و سیما از دیگر تعهدات کتابخانه های عمومی است.

همچنین کتابخانه های عمومی در این تفاهم نامه متعهد شده است که زمینه را برای برگزاری نشست های تخصصی کتاب خوان، نقد و بررسی کتاب، مراسمات رونمایی از کتاب، مسابقات کتابخوانی با حضور نویسندگان و مولفان و اقشار مختلف با همکاری صدا وسیما فراهم سازد.

در خصوص تعهدات صدا و سیمای کردستان در تفاهم نامه می توان به تهیه و تولید برنامه معرفی کتابخانه های عمومی استان ( نهادی و مشارکتی )، پوشش رسانه ای برنامه های ویژه حوزه کتابخوانی از قبیل افتتاح کتابخانه، جلسات انجمن کتابخانه های عمومی و نشست های کتاب خوان، پخش زیرنویس و برنامه های تبلیغی و ترویجی با موضوع کتاب و کتابخانه در رادیو و تلویزیون اشاره کرد.

پخش تیزر و کلیپ های تولید شده اداره کل کتابخانه های عمومی در صدا و سیما، حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یا کارشناسان این نهاد در برخی از برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی بر اساس نیاز و اولویت‌های سازمان تولید برنامه های متنوع رادیو و تلویزیون با موضوع کتاب و کتابخوانی از دیگر تعهدات صدا و سیمای کردستان در تفاهم نامه منعقد شده با کتابخانه های عمومی است.

گفتنی است؛ مدت اعتبار این تفاهم نامه از تاریخ امضاء به مدت 3 سال شمسی وتمدید آن با توافق طرفین بلامانع است.

46

کد خبر 1312851

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403