اجرای نقالی و پرده‌خوانی هنرمند یزدی در نجف اشرف


اجرای نقالی و پرده‌خوانی هنرمند یزدی در نجف اشرف

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد، گفت: به مناسبت اربعین حسینی هنرمند یزدی در نجف اشرف به اجرای پرده‌خوانی و نقالی با عنوان «روایت عاشورا» پرداخت.

به گزارش ایسنا،«علی جاور» با اشاره به اهمیت نقش آفرینی هنرمندان برای تبیین بیش از پیش ارزش های عاشورایی،‌ اظهار کرد: به مناسبت اربعین شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایشان، برنامه پرده‌خوانی و نقالی «روایت عاشورا» به همت واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد توسط سیدعلی موسوی از تعزیه‌خوانان جوان و فعال استان در صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف به اجرا درآمد.

وی با بیان این‌که این برنامه در قالب چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر اربعین اجرا شده است، افزود: در این همایش، شش گروه نقالی از ایران حضور داشتند که سیدعلی موسوی از یزد به عنوان جوان‌ترین نقال گروه در کنار پرده‌خوان‌ها و نقالان مطرح کشور برنامه خود را اجرا کرد که با استقبال زوار حسینی همراه بود.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد، گفت: این هنرمند به صورت نقالی و پرده‌خوانی به روایتگری برخی وقایع عاشورا از جمله شهادت حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت علی اکبر(ع) تا خرابه شام پرداخت.

جاور تصریح کرد: از مجموع ۵۸ اثر ارسالی به دبیرخانه و ستاد برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین ۲۵ اثر برای اجرا انتخاب شده بود.

گفتنی است: چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین با هدف اشاعه معارف اهل‌بیت(ع) و تبیین فرهنگ عاشورا از زاویه هنر، هم‌زمان با پیاده‌روی عظیم اربعین در مرز ایران با عراق و مسیر پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا برگزار ‌شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه