صدور 13 حکم محکومیت قصور پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد


صدور 13 حکم محکومیت قصور پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی 6 ماهه نخست امسال رأی محکومیت 7 پرونده قصور پزشکی در این استان صادر شد.

به گزارش ایسنا، "کامروز امینی" ظهر دوشنبه، ۲۹ مهر ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به پرونده های واحد کمیسیون افزود: ۱۵۵ پرونده در این کمیسیون بررسی که به نسبت مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۶.۵ درصدی دارد.

وی اظهارکرد: در بخش پرونده های طرح شکایت از حوزه درمان در کمیسیون، ۲۵ پرونده در زمینه قصور پزشکی تشکیل شد و ۱۳ ‌مورد منجر به محکومیت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۳ پرونده در کمیسیون بوده که از این تعداد، ۳۰ مورد قصور پزشکی بوده است و ۱۷ مورد منجر به محکومیت شده بودند.

امینی با بیان اینکه استان رتبه اول معاینات بالینی کشور را دارد، تصریح کرد: طی دو سال اخیر، استان رتبه اول معاینات بالینی کشور را داشته است. ۱۱ هزارو ۸۵۲ مورد معاینات بالینی در ۶ ماهه نخست سال جاری در پزشکی قانونی استان انجام شده که نسبت به سال گذشته کاهش ۶.۷ درصدی را شاهد هستیم. از مجموع معاینات بالینی استان، سه هزارو ۸۰۱ مورد مربوط به بخش زنان است.

وی ادامه داد: طی ۶ ماهه نخست سال، ۲۹۵۷ پرونده با ادعای نزاع در پزشکی قانونی استان تشکیل شد که به نسبت مدت مشابه سال قبل، ۷.۵ درصد کاهش داشته است. همچنین در حوزه مصدومین ناشی از حوادث کار طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۹۱ پرونده تشکیل شد.

مدیرکل پزشکی قانونی از ارجاع ۳۳۰ جسد در ۶ ماهه نخست سال جاری به پزشکی قانونی خبر داد و عنوان کرد: ۲۴۵ مورد از اجساد مربوط به مردان بوده است.

امینی با اشاره به آزمایشات انجام گرفته، بیان کرد: ۹۷۰ نمونه در این حوزه طی ۶ ماهه نخست سال جاری انجام و بررسی شد که کاهش ۱۹ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل را دارد.

‌وی با تاکید بر ارتقای زیرساختی، اظهارکرد: با پیگیری‌های انجام گرفته، در سال جاری ساختمان پزشکی قانونی و سالن تشریح شهرستان کهگیلویه به بهره برداری رسید. با تامین اعتبار تلاش بر تکمیل این پروژه خواهیم داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مجموعه معاینات سرپایی، سالن تشریح و کمیسیون‌های پزشکی قانونی مرکز استان تکمیل و آماده خدمت رسانی است.

امینی با بیان اینکه پیگیری‌هایی برای ارتقای آزمایشگاه‌ها انجام شده است، بیان کرد: تجهیز و ارتقای آزمایشگاهی استان را رد برنامه داریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر