طرح‌های روستایی و عشایری در سمیرم حمایت می‌شوند


طرح‌های روستایی و عشایری در سمیرم حمایت می‌شوند

اصفهان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان گفت: طرح‌های قابل ملاحظه دهیاری‌ها، اهالی کارآفرین روستاها و عشایری این استان حمایت می‌شوند.

علی رحمانی روز دوشنبه در جمع دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی عشایر و روستاهای بخش وردشت سمیرم، اظهارداشت: دفتر امور روستایی استانداری تا 2.5 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی در اختیار فعالان روستایی و عشایری قرار می‌دهد.

به گفته وی منطقه کوهستانی و عشایرنشین سمیرم ظرفیت فوق‌العاده‌ای در بخش‌های گردشگری، صنایع دستی، تعاونی‌های دامداری و کشاورزی و بوم‌گردی محلی و طبیعی دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان با یادآوری اینکه 101 وظیفه برای این دفتر مشخص شد، تصریح کرد: امسال باتوجه به شعار رونق تولید، بیشتر بر اقتصاد روستاها تمرکز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تمرکز بر بخش‌های عشایری و روستایی به مهاجرت معکوس، جلوگیری از تبدیل روستاها به شهر و پایدار نگه داشتن جمعیت روستاها می‌انجامد.

رحمانی تعدد و تنوع قومیت‌های مختلف در کنار تولیداتی مانند گوشت قرمز و سیب درختی را از دیگر توانمندی‌های منطقه سمیرم برشمرد و گفت: اشتغال و سرمایه‌گذاری روستایی یک درصد از نرخ اشتغال شهری در استان اصفهان کمتر است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بهترین و پرسودترین راهکار اشتغال‌زایی در دوران کنونی اجرای طرح‌های بوم‌گردی و توسعه‌ای در بخش گردشگری است.

اصغر سلیمی اظهارداشت: در همین سال جاری برای سیب درختی بعنوان تک محصول عمده تولیدی باغداران سمیرم قیمتی تعیین شده که با وجود تورم و نوسان قیمت‌ها جوابگوی نیاز و معیشت کشاورزان نیست.

وی تصریح کرد: استفاده از همین ظرفیت‌های باغی و زراعی در کنار باغ شهرها و اقامت گاه‌های عشایری و ایلیاتی راهکار توسعه و رونق اقتصادی منطقه سمیرم است.

وی ادامه داد: تنها در بخش تخصیص قیر توانستیم بیش از سه هزار تن قیر دولتی در 2 سال گذشته جذب شهرستان و روستاها کنیم و امروز شاهد آسفالت همه معابر روستایی در هر چهار بخش شهرستان هستیم.

وی از شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهایی که فعالانه مطالبه‌گر بودند و تا مرکز پیگیر مطالبات بودند ابزار امیدواری کرد همانگونه که شرکت تعاونی دهیاری‌های سمیرم در استان اصفهان عملکرد مثبتی داشته است، شرکت تعاونی عمران وتوسعه شهرستان هم تشکیل شود تا مطالبات به حق مردم و بویژه باغداران را تا پایتخت پیگیری کرده و به نتیجه برساند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان به همراه مدیران ارشد دولتی سمیرم از طرح های عمرانی و آب و خاک و همچنین راه های ارتباطی روستاهای بخش وردشت بازدید کرد.

بخش وردشت به مرکزیت فتح‌آباد با حدود 10 هزار جمعیت (ایل قشقایی طایفه دره شوری) در شمال قرار دارد.

شهرستان سمیرم با قرار گرفتن در ضلع شمالی زاگرس مرکزی و دنا با افزون بر ۱۰۰ هزار جمعیت عشایری و ثابت، شش شهر، چهار بخش و ۱۵۰ روستا و آبادی، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی