22 دستگاه شتاب نگاشت زلزله در تهران نصب می‌شود


22 دستگاه شتاب نگاشت زلزله در تهران نصب می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: به زودی 22 دستگاه شتاب نگاشت زلزله در مناطق شهر تهران نصب خواهد شد.

رضا کرمی محمدی روز دوشنبه در حاشیه نشست تخصصی بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های متداول شهر تهران که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان کرد: در حال حاضر چهار دستگاه شتاب نگاشت هم در جاده فیروزکوه نصب است که در صورت وقوع هر گونه حادثه‌ای این دستگاه‌ها اطلاعات لازم را به مرکز ارسال خواهد کرد.

به گفته وی، ۵۰ دستگاه شتاب نگاشت دیگر نیز متعلق به شرکت‌های دیگر است و در مجموع حدود ۱۰۰ شتاب نگاشت زلزله در تهران نصب خواهد شد تا هنگام وقوع زلزله با محاسبه نوع خاک منطقه تلفات و آسیب پذیری را به ما اعلام کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه مشکل ما در تهران صرفا محدود به بافت فرسوده نیست، افزود: در دیگر ساختمان‌ها نیز مشکلات مختلفی را داریم که البته نظر ما این نیست که اگر زلزله‌ای بالای ۶.۵ ریشتر رخ بدهد همه ساختمان‌ها فرو می‌ریزند اما ممکن است بسیاری از ساختمان‌ها دیگر قابل سکونت نباشد.

شهرداری به تنهایی مسئول ساخت و ساز نیست

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به نظارت شهرداری تهران در نحوه ساخت و سازها افزود: شهرداری اقدامات قابل توجهی در این بخش انجام داده اما توجه داشته باشید که تنها شهرداری مسئول ساخت و ساز نیست، یک بخشی از صدور مجوزها بر عهده شهرداری است اما بخش دیگری از آن بر عهده وزارت مسکن، سازمان نظام مهندسی و ... است.

کرمی محمدی خاطرنشان کرد: شاهدیم بتنی که باید به وسیله دستگاه میکسر در ستون ساختمان ریخته شود با بیل و فرغون ریخته می شود و این ساختمان در زمان وقوع زلزله تاب نخواهد داشت.

وی همچنین درباره اولویت کاری به هنگام زلزله نوسازی است یا بهسازی گفت: اولویت اصلی و اساسی نوسازی است و بررسی پوشیده نیست که نوسازی بهتر است اما به شرطی که بودجه لازم برای نوسازی وجود داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران خاطرنشان کرد: وقتی بودجه لازم برای نوسازی اختصاص پیدا نکرده باشد انجام بهسازی اولویت پیدا می‌کند.

وی درباره اظهارات رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران که گفته می شود ۲۲ هزار پلاک ساختمانی نا ایمن در شهر وجود دارد درباره اطلاعات این ساختمان ها نیز گفت: اطلاعات ساختمان‌های ناایمن و پلاک‌های ناایمن موجود است و برخی از این پلاک ها را نیز خودمان به شورای شهر ارسال کردیم، اما اعلام مشخصات این ساختمان‌ها فقط تشویش ایجاد می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت