برگزاری جشنواره «قرآن صاعد» در مازندران


برگزاری جشنواره «قرآن صاعد» در مازندران

گروه معارف ـ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران از برگزاری جشنواره «قرآن صاعد» با محوریت سیره عملی و اخلاقی حضرت سجاد (ع) در سال تحصیلی جاری خبر داد.

برگزاری جشنواره «قرآن صاعد» در مازندرانمحمود تنها، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران در گفتگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: رسالت تربیتی آموزش و پرورش ایجاب می‌کند که نسبت به شناخت سیره‌ی عملی اهل بیت (ع) که الگوی همه انسان‌ها هستند، همت کنیم.
وی افزود: اداره کل آموزش و پرورش مازندران، جشنواره استانی قرآن صاعد را در اجرای طرح سراسری مصباح‌الهدی با بررسی سیره عملی و اخلاقی حضرت سجاد (ع) در سال تحصیلی جاری برگزار خواهد کرد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اهمیت طرح مصباح‌الهدی در آشنایی نسل امروز با سیره عملی و اخلاقی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و توسعه و تعمیق فعالیت‌های دینی و مذهبی در مدارس، تاکید کرد: همه ما باید برخود فرض بدانیم تا سبک زندگی اهل بیت (ع) در جامعه نهادینه شود.
وی افزود: طرح «مصباح الهدی» یکی از بهترین طرح‌ها در اجرای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش است که در بیش از ۴ هزار مدرسه استان مازندران برگزار خواهد شد و آینده سازان ایران زمین با سیره عملی و آثار جاودان امام سجاد (ع) صحیفه سجادیه و رساله حقوق آشنا می‌شوند.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران، تصریح کرد: توجه به زندگانی سرشار از زهد، عبادت و معنویت حضرت سجاد (ع) و نیز مداقه در علم متصل به منبع لایزال الهی و استشمام بوی خوش کلام نبوی در بیانات آن حضرت، ما را به این واقعیت رهنمون می‎سازد که صحیفه سجادیه دارای پیامی سترگ و رسالتی بس عظیم و غنایی بی‎بدیل و به منزله یک دائرة‌المعارف علوم بشری است که آنچه انسان برای سعادت خویش به آن نیازمند است در آن بیان شده که در حقیقت شامل تمامی اصول اعتقادات و فروع دین و معارف والای توحیدی و عرفانی و اخلاقیات از زوایای مختلف است.
وی صحیفه را مدرسه‌ای دانست که معلم آن امام چهارم (ع) است و این هنر معلم است که با این کتاب جهانیان را در تمام اعصار درس می‌دهد و هر کس را در حد توان و قدرتش و به اندازه تکلیف و استعدادش به مقامی که باید برسد می‌رساند.
تنها یکی از اهداف ارزشمند صحیفه سجادیه را به فعلیت رساندن قابلیت‎ها و استعداد‌های انسانی دانست و افزود: با انس و بهره‎مندی از این معارف نورانی می‎توان استعداد‌ها و توانمندی‌های روحی، اخلاقی معنوی، علمی و... را شکوفا کرد.
وی ادامه داد: تشکیل ستاد و دبیرخانه اجرای طرح در شهرستان با همکاری نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی برای برنامه‌ریزی مناسب جهت تبیین سیره عملی و رفتاری آن امام، برگزاری جشنواره، اهتمام ویژه جهت معرفی آثار حضرت سجاد (ع) از جمله صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام (ع) را از محور‌های فعالیت با سیره این امام همام برشمرد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران، اختصاص یک برنامه ویژه در اداره یا مدرسه با محوریت مکتب تربیتی حضرت سجاد (ع) و معرفی و تبیین آثار آن امام (ع)، بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و مبلغان توانمند حوزه و دانشگاه و گروه‌های تبلیغی در مباحث پژوهشی و بررسی ابعاد مختلف زندگی حضرت سجاد (ع) و برگزاری نشست‌های دانش‌آموزی و خانواده از دیگر محور‌های فعالیت با سیره این امام همام برشمرد.
وی افزود: در بخش فرهنگیان، دانشجویان و معلمان شرکت‌کنندگان می‌توانند دررشته‌های شعر، داستان، هنر‌های تجسمی، خوشنویسی، چند رسانه‌ای، فیلم کوتاه، نشریه الکترونیکی، وبلاگ، نرم افزار، کلیپ «نماهنگ» و مقاله علمی آثار خود را ارسال کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: در بخش دانش‌آموزی؛ تهیه روزنامه دیواری، هنر‌های تجسمی شامل؛ نقاشی «مداد رنگی، آبرنگ، رنگ روغن»، طراحی «مداد و زغال» خوشنویسی «نستعلیق، شکسته و نسخ»، شعر، داستان، مقاله علمی، نمایش، سرود، چند رسانه‌ای، نشریه الکترونیکی، وبلاک، نرم او کلیپ «نماهنگ» از محور‌های این فراخوان است.
وی افزود: مهلت ارسال آثار به استان، ۱۵ دیماه ۱۳۹۸ است و دبیرخانه استانی جشنواره: ساری خیابان فرهنگ، اداره کل آموزش و پرورش، اداره امورقرآنی، عترت و نماز است. اعلام نتایج همزمان با میلاد امام سجد است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در