عزاداری برای امام حسین(ع) تجارتی با اجر و پاداش عظیم است


عزاداری برای امام حسین(ع) تجارتی با اجر و پاداش عظیم است

حجت‌الاسلام انصاریان با بیان‌اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) تجارتی بزرگ است که اجر و پاداشی عظیم دارد، گفت: مومنان باید در ایمان خود به یقین دست پیدا کنند در این صورت است که در وقایعی نظیر کربلا می‌توانند در کنار ولایت باقی بمانند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسین انصاریان» شامگاه یک‌شنبه، ۲۸ مهرماه به مناسبت دهه آخر ماه صفر در مراسمی که در حسینیه هدایت برگزار شد، اظهار کرد: هدف از زندگی در دنیا رسیدن به خداوند است.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه اگر هدف هر انسانی تنها رسیدن خداوند باشد از دنیا رویگردان می‌شود، تصریح کرد: چنین شخصی در بین مردم زندگی می‌کند اما همه همت و تمرکز او به سوی خداوند است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه محبوب خداوند شدن خیرات و برکات زیادی برای انسان دارد، ابراز کرد: کسانی که با عمل به دستورات الهی در دنیا لطف و محبت الهی را به سوی خود جلب می‌کنند در آخرت آن را به صورت کامل و خاص دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه جهان آخرت جاودانه و ابدی است، گفت: لذات دنیا آنی و زودگذر است اما لذتی که بهشتی‌ها در آخرت دریافت می‌کنند ابدی و جاودانه است بنابراین مومنان حقیقی در قبال همه اعمال نیکی که در دنیا انجام دادند و برای آن سختی‌ها و رنج‌ها را تحمل کردند پاداش‌‌های جاودانه دریافت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اهمیت نیت و هدف انسان درباره اعمال صالح، بیان کرد: باید هدف و نیت همه مومنان از انجام عمل صالح خالص و فقط برای خداوند باشد تا در آخرت اجری عظیم دریافت کنند.

این استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام محمدباقر(ع) درباره خلوص امام حسین(ع)، بیان کرد: حضرت چنان در مقابل عظمت و بزرگی خداوند خود را فانی می‌دیدند که بدون توجه به بهشت و صرفا برای خداوند همه هستی خود را فدای او کردند.

وی افزود: اگر انسان به این درک برسد که خداوند حتی از رگ گردنش به او نزدیک‌تر‌ است به راحتی می‌تواند سختی و مصایب دنیا را تحمل کند زیرا خداوند بهترین جبران کننده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه اگر انسان از گناه دوری کند حرکت در مسیر الهی مشکل نیست، گفت: مومنان حقیقی در دنیا با از دست دادن برخی دوست‌داشتنی‌ها و خواسته‌های خود دچار ناامیدی و افسردگی نمی‌شوند زیرا به این اعتقاد دارند که خداوند ناظر است و در آخرت عوض خواهد داد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت سوگواری برای امام حسین(ع)، اظهار کرد: امام سجاد(ع) بزرگترین عزادار امام حسین(ع) بودند زیرا عزاداری و سوگواری برای امام حسین(ع) تجارتی بزرگ است که اجر و پاداشی عظیم دارد و سعادت دنیا و آخرت را نصیب انسان می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مومنان باید در ایمان خود به یقین دست پیدا کنند در این صورت است که در وقایعی نظیر کربلا می‌توانند در کنار ولایت باقی بمانند و سعادت آخرت را کسب کنند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تهران رکورددار چند قلوزایی