سرانه فضاهای فرهنگی آذربایجان شرقی نصف سرانه کشوری است


سرانه فضاهای فرهنگی آذربایجان شرقی نصف سرانه کشوری است

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بهترین‌های صنعت چاپ در استان حضور دارند اما بازار مطالعه کتاب و نشر سرد است، افزود: هنوز یک روزنامه سراسری در استان نداریم و سرانه فضاهای فرهنگی استان قریب به نصف سرانه کشوری است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و دهمین نمایشگاه مطبوعات استان، با بیان این‌که تبریز، زادگاه و پایگاه صنعت چاپ و نشر کشور است، افزود: در فاصله بین سال ۱۳۳۰ تا ۱۳۵۰ نیز تبریز دومین جایگاه در صنعت چاپ و نشر کشور را داشت و شاید به همین جهت، تبریز به مرکز اندیشمندان و روشنفکران و قلم به دستان مبارز علیه رژیم پهلوی مستبد تبدیل شده بود.

وی تشریح کرد: در دهه ۵۰ و زمانی که جمعیت تبریز حدود ۶۰۰ هزار نفر بود، بازار شیشه‌گر خانه با ۲۶ کتابفروشی بزرگ میعادگاه دانش‌پژوهان و محققان بود، اما امروز تبریز دو میلیون نفری بیش از شش کتابفروشی مهم ندارد.

پورمحمدی در خاتمه با بیان این‌که از برگزاری چنین محافلی خرسندیم چراکه فضایی برای تعالی فکر و مطالعه و همچنین تلاقی افکار فراهم می‌کند، تاکید کرد: امید است با حضور پربرکت و همفکری مسئولان، ناشران و اصحاب رسانه برای بسیاری از مشکلات این حوزه راه حلی پیدا شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان