«واشنگتن» میزبان نخستین نشست همکاری‌های اقتصادی قزاقستان و آمریکا


«واشنگتن» میزبان نخستین نشست همکاری‌های اقتصادی قزاقستان و آمریکا

نخستین نشست همکاری‌های اقتصادی قزاقستان و آمریکا در «واشنگتن» برگزار شد.

«واشنگتن» میزبان نخستین نشست همکاری‌های اقتصادی قزاقستان و آمریکا
به گزارش فانوس، نخستین نشست همکاری‌های اقتصادی قزاقستان و آمریکا در «واشنگتن» برگزار شد.

سرپرستی هیأت قزاقی در این نشست را «باخیت سلطان اف» وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان و هیأت آمریکایی را وزیر تجارت این کشور بر عهده داشت.

هدف از برگزاری این نشست اجرای توافقات به دست آمده میان رؤسای جمهور سابق و فعلی قزاقستان و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا عنوان شده است.

در چارچوب این جلسه طرفین مجددا تعهد خود برای تعمیق بیشتر مشارکت گسترده استراتژیک میان قزاقستان و آمریکا را تایید و از رشد حجم تجارت و سرمایه گذاری متقابل ابراز رضایت کردند.

علاوه بر این وزیر تجارت قزاقستان بر پتانسیل چشمگیری برای افزایش صادرات قزاقستان اشاره و گفت: در حال حاضر در قزاقستان 50 نوع کالا به ارزش حدود یک میلیارد دلار موجود است که می‌توان آنها را به فهرست محصولاتی که به بازار آمریکا عرضه می‌شوند اضافه کرد.

2 طرف در این اجلاس روند اجرای پروژه‌های بزرگ مشترک سرمایه گذاری و تجاری را بررسی و زمینه‌های امیدوارکننده همکاری دوجانبه از جمله در حوزه‌های کشاورزی، انرژی، صنعت، فناوری بالا، گردشگری و تجاری سازی فضا را مشخص کردند.

دستور کار این نشست همچنین شامل موضوعات مربوط به همکاری 2 کشور در چارچوب مکانیزم‌های چند جانبه از جمله سازمان جهانی تجاری، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی بود.

طرفین طی این اجلاس همچنین بر لزوم استفاده متقابل از توانایی های شرکت آمریکایی سرمایه گذاری توسعه بین المللی و مرکز مالی بین المللی آستانه تاکید کردند.

در پایان این جلسه وزرای تجارت قزاقستان و آمریکا در مورد بررسی امکان برگزاری دومین دور نشست گروه سطح بالا همکاری‌های اقتصادی 2 کشور در سال آینده در شهر «نورسلطان» توافق کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022