دستگیری کلاهبرداری که به ازای خرید ارز، کاغذ باطله تحویل می داد


دستگیری کلاهبرداری که به ازای خرید ارز، کاغذ باطله تحویل می داد

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اعضای باند کلاهبرداران 15 میلیارد ریالی خبرداد و گفت: این متهمان به ازای خرید ارز، به فروشندگان کاغذ باطله تحویل می دادند.

دستگیری کلاهبرداری که به ازای خرید ارز، کاغذ باطله تحویل می دادبه گزارش فانوس، سردار "علیرضا لطفی" ، گفت: در بیست و هشتم شهریورماه امسال پرونده ای با موضوع کلاهبرداری از شعبه 11 دادسرای ناحیه 5 تهران برای شناسایی متهمان آن به دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

این مقام ارشد انتظامی توضیح داد: مال باخته پس از حضور در دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس در اظهارت خود به کارآگاهان، گفت: در جزیره کیش مغازه پوشاک دارم، مردی که شلوار کردی بر تن داشت و مدعی بود که عراقی است به همراه خانمی که اظهار می کرد همسرش است برای خرید به مغازه ام در جزیره کیش آمدند. پس از خرید و کمی گفت و گو اعلام کردند که در کار خرید و فروش ارز هستند و می توانند ارز را به قیمت بیشتر از قیمت واقعی بازار از من بخرند و به ازای آن پول نقد رایج کشور به من تحول دهند.

شاکی ادامه داد: گفت و گوهایمان ادامه داشت تا اینکه نظرم را جلب کردند و قرار شد که مقداری دلار که در اختیار داشتم به آنها تحویل و به ازای آن وجه نقد دریافت کنم و در نهایت با توجه به اینکه دلارها در منزلم در شهر تهران بود، قرار ملاقات را در شهر تهران گذاشتیم.

این فرد افزود: قرار شد که همدیگر را در اتوبان اشرقی اصفهانی ملاقات کنیم. در روز ملاقات حدود هفت هزار دلار تهیه کردم و بر سر قرار در اتوبان اشرفی اصفهانی حاضر شدم و مرد عراقی به همراه 3 نفر دیگر در محل قرار آمدند. دلارها را به آنها تحویل دادم و آنها نیز یک چمدان شیشه ای و چوبی که حاوی اسکناس یکصد هزار تومانی نو و بسته بندی شده بود، از چمدان بیرون آوردند و به من نشان دادند. پس از تحویل گرفتن چمدان از یکدیگر جدا شدیم.

مال باخته بیان داشت: پس از رفتن آنان چمدان را باز کردم و دیدم زیر بسته های اسکناس کاغذ باطله گذاشته شده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه با دریافت اظهارات متهم، تحقیقات پلیسی آغاز شد، گفت: در پایش های اطلاعاتی متهم اصلی پرونده و همسرش به علاوه سه همدست دیگر وی شناسایی شدند و مشخص شد که کلیه متهمان اهل و ساکن شهرستان ارومیه می باشند.

سردار لطفی با بیان اینکه در پایش های اطلاعاتی به دست آمد که متهمان به همدستی یکدیگر در چندین نوبت در شهر تهران و سایر استان ها اقدام به کلاهبرداری به هیمن شیوه کرده اند، تصریح کرد: با اخذ نبابت قضائی تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به شهرستان ارومیه اعزام و موفق شدند متهم اصلی پرونده را دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به تهران منتقل کنند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه در این پرونده متهمان 15 میلیارد ریال از مال باخته کلاهبرداری کرده اند، افزود: با دستور قضائی متهم پرونده برای کشف سایر جرائم مشابه و دستگیری همدستانش در اختیار پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته