توصیه‌های رئیس پلیس راهور پایتخت برای افزایش مهارت رانندگی


توصیه‌های رئیس پلیس راهور پایتخت برای افزایش مهارت رانندگی

برای یادگیری و مهارت در رانندگی، مقدماتی لازم است که اگر این مقدمات رعایت نشود فرد به مهارت لازم برای رهایی از شرایط بحرانی که در رانندگی پیش خواهد آمد، دست نخواهد یافت.

توصیه‌های رئیس پلیس راهور پایتخت برای افزایش مهارت رانندگیبه گزارش فانوس، سردار "محمدرضا مهماندار" با اشاره به اینکه یادگیری رانندگی نیاز به مقدماتی دارد که رعایت این مقدمات فرد را در رسیدن به مهارت لازم برای رانندگی همراهی خواهد کرد، گفت: هر مقدار مهارت فرد در رانندگی بیشتر باشد فرد می تواند در شرایط بحرانی که احتمال تصادف پیش بینی می شود، از قرار گرفتن در این شرایط رهایی پیدا کند.

وی بیان داشت این مقدمات شامل موارد زیر است:

برای یادگیری، برنامه ریزی زمانی داشته باشید

قبل از اینکه شروع به رانندگی کنید لازم است با توجه به میزان علاقه مندی یا ترس خود نسبت به یادگیری، به خودتان فرصت دهید یعنی زمان بندی کنید. قدرت یادگیری افراد نسبت به هم بسیار متفاوت است. در زمان یادگیری، شما به خودتان فرصت می دهید که از منابع مختلف تئوری و عملی، اطلاعات لازم را کسب کنید.

دانش مورد نیاز

قبل از اینکه پشت فرمان بنشینید لازم است قوانین ترافیکی، علائم و مهارت های رانندگی را بیاموزید. کتاب آئین نامه راهنمائی و رانندگی می تواند بسیار مفید باشد.

تمرین رانندگی

ساعات یادگیری تعلیم رانندگی را متفاوت قرار دهید مثلا صبح، بعد از ظهر و شب. در وضعیت های مختلف آب و هوائی و شرایط جاده ای مختلف رانندگی کنید. بهتر است مربی تعلیم رانندگی که انتخاب می کنید فردی صبور، آرام و آماده پاسخگویی به سوالات باشد.

آماده شدن برای رانندگی

برای رانندگی خوب، حواستان فقط به رانندگی باشد. حواستان را در یک لحظه به چند مورد پراکنده نکنید. چشمانتان را باز کنید، به صداهای ترافیکی توجه و برای چرخاندن فرمان هماهنگی و تحرک لازم را داشته باشید. نقاط کور را شناسائی نمائید. وقتی احساس خطر کردید باید در کمتر از یک ثانیه، واکنش نشان دهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)