دیدار رهبران حکومت وحدت ملی با هیات کانگرس ایالات متحده آمریکا


دیدار رهبران حکومت وحدت ملی با هیات کانگرس ایالات متحده آمریکا

سران حکومت وحدت ملی روز گذشته با هیات کانگرس ایالات متحده آمریکا به ریاست خانم نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ارگ ریاست جمهوری و قصر سپیدار دیدار کردند. در این دیدار رئیس جمهور غنی از قربانیان نیروهای آمریکایی در افعانستان که بخاطر امنیت و هدف مشترک هر دو کشور رزمیدن اند سپاسگزاری کرد. رئیس جمهور گفت: “مشارکت ما با امریکا...

دیدار رهبران حکومت وحدت ملی با هیات کانگرس ایالات متحده آمریکا

سران حکومت وحدت ملی روز گذشته با هیات کانگرس ایالات متحده آمریکا به ریاست خانم نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ارگ ریاست جمهوری و قصر سپیدار دیدار کردند.

در این دیدار رئیس جمهور غنی از قربانیان نیروهای آمریکایی در افعانستان که بخاطر امنیت و هدف مشترک هر دو کشور رزمیدن اند سپاسگزاری کرد.

رئیس جمهور گفت: “مشارکت ما با امریکا پایدار بوده و پایدار خواهد ماند. وی افزود که تراژیدی یازده سپتامبر کشورهای ما را با هم متحد ساخت و ما خواهان حمایت های امریکا از افغانستان و گسترش روابط میان دو کشور در عرصه های مختلف به ویژه در بخش امنیتی می باشیم.”

آقای غنی افزود که صلح از اولویت های ماست و ما از صلحی حمایت می کنیم که به رهبری افغان ها باشد و حقوق زنان در آن حفظ گردیده باشد.

خانم نانسی گفت: “دلیل حضور ما در افغانستان این است که یک زمانی طالبان در این کشور میزبان تروریستان بودند که بالای ما حمله کردند و ما هرگز نمی خواهیم که افغانستان دوباره به لانۀ تروریزم مبدل گردد.”

خانم نانسی همچنان گفت: “ما به دستاوردها، تعهدات و اولویت های شما و همچنان به منافع ملی و تلاش های تان بخاطر دوستی دوامدار با ایالات متحدۀ امریکا، احترام قایل هستیم و حفاظت این دستآوردهای مشترک، برای همه ما اولویت دارد.”

غنی گفت که طالبان و داعش هنوز یک تهدید جدی برای افغانستان و ایالات متحده آمریکا محسوب می شود و طالبان با حمایت از گروه های تروریستی افراد ملکی را در افغانستان هدف قرار می دهند.

خانم پلوسی همچنان گفت که حفظ دستاور های زنان افغانستان و تامین حقوق آنها برای ما یکی از اولویت ها در کانگرس ایالات متحده آمریکا می باشد.

همچنان داکتر عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت در دیدارش با خانم پلوسی گفت که مردم افغانستان با وجود تهدیدات بلند امنیتی در پای صندوق های رای رفتند و برای حفظ ارزش های مردم سالاری رای شان استعمال کردند.

دکتر عبدالله گفت که برای دست یافتن به صلح واقعی آماده هر نوع قربانی است و مردم افغانستان در کنار اینکه خواهان صلح اند از دستاورد های سال های اخیر شان نیز پاسداری می کنند.

خانم پلوسی گفت که افغانستان و ایالات متحده آمریکا دوست دوستان و متحدان استراتژیک اند و دوستی این دو کشور ادامه خواهند یافت وی افزود که آمریکا دیگر نمی خواهد که بار دیگر افغانستان به پناه‌گاه دهشت افگنان تبدیل شود.

وی گفت: ” ما می‌خواهند وضعیت را از نزدیک تحت نظر داشته باشند تا فعالیت‌های دو کشور برای مقابله با دهشت‌افگنی همآهنگ ادامه یابد.”

همچنان خانم پلوسی از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری استقبال کرد و بر شفافیت این پروسه تاکید ورزیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...