کارگردان «شب دهم» با «روشن تر از خاموشی» به شبکه چهار می آید


مجموعه تلویزیونی «روشن‌تر از خاموشی» به کارگردانی حسن فتحی از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مجموعه تلویزیونی «روشن‌تر از خاموشی» در ۳۵ قسمت به تهیه کنندگی حسن بشکوفه از اول آبان ماه روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

این مجموعه که از محتوای تاریخی، علمی بهره می‌برد، به زندگی فیلسوف نام آور اسلام، ملاصدرا می‌پردازد و ضمن بیان شرایط سیاسی و فرهنگی آن دوران، به دیدگاه‌های فلسفی وی پرداخته و در واقع به بهانه پرداختن به شخصیت ملاصدرا، نگاهی به دربار صفویه و روابط ایران با کشور‌هایی که قصد تهاجم به آن را داشتند، زده است.

کارگردان «شب دهم» با «روشن تر از خاموشی» به شبکه چهار می آید

این سریال ضمن روایت داستان زندگی ملاصدرا از زمان تولد در شیراز و علم آموزی در محضر میرداماد، تا زمان فوت او در راه برگشت از سفر حج در شهر بصره، به برخی از مهمترین وقایع دوره صفوی مانند روی کار آمدن شاه عباس، بخش‌های مختلف حکومت وی، حضور مستشاران خارجی در ایران، جنگ او با ازبک‌ها و عثمانی‌ها و... نیز می‌پردازد.

حسین یاری در نقش ملاصدرا، کتایون ریاحی در نقش همسر ملاصدرا، محمود پاک نیت در نقش شاه عباس، علی نصیریان در نقش میرداماد و بهاره رهنما، محمد علی کشاورز، فریماه فرجامی، جمشید مشایخی، فخری خوروش، ژاله علو، علی سلیمانی، محمود عزیزی، رسول نجفیان عنایت بخشی برخی از نقش‌های این سریال را ایفا می‌کنند.

کارگردان «شب دهم» با «روشن تر از خاموشی» به شبکه چهار می آید

گفتنی است هم اکنون سریال تاریخی «امیرکبیر» از شبکه چهار سیما در حال پخش است که آخرین قسمت از این مجموعه ۳۰ آبان ماه ساعت ۱۲ بامداد روی آنتن می‌رود و از اول آبان ماه هرشب سریال «روشن‌تر از خاموشی» از قاب شبکه دانایی و خردورزی پخش و روز بعد ساعت ۱۸ بازپخش می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته