64 درصد تردد زائران اربعین از مرز مهران صورت می‌گیرد


64 درصد تردد زائران اربعین از مرز مهران صورت می‌گیرد

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بابیان اینکه 64 درصد تردد زائران اربعین از مرز مهران صورت می‌گیرد، گفت: این امر نشان از حجم ترافیک بالا در مرز مهران و محورهای مواصلاتی آن دارد.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از رادیو اربعین، سردار سید کمال هادیان فر بابیان اینکه ناجا طی 20 روز اخیر در تمام چهار محور اصلی مرزهای غربی کشور و استان‌های مجاور مستقر و بر مقوله ترافیک زوار اربعین نظارت دارد، ابراز داشت: سه میلیون و 600 هزار زائر از ایران اسلامی به کشور عراق سفر کردند که تا روز دوشنبه، 88 درصد آنان به کشور بازگشته‌اند.

وی افزود: در طول مدت رفت و آمد زائران (تقریباً برهه 20 روزه) با همکاری‌هایی که از سوی مردم و تمامی نهادهای ذی‌ربط انجام‌شده، خوشبتانه ترافیک روان و ایمنی را در سطح استان‌های غربی شاهد هستیم که در شرایط فعلی نیز وضعیت راه‌ها رضایت‌بخش است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، گفت: با توجه به اینکه تقریباً 64 درصد از تردد زائران از مهران بوده برای تخلیه بار در این مرز، از ساعت 16:30 روز جمعه تا صبح روز یکشنبه مسیر مهران-ایلام یک‌طرفه شد اما از شامگاه گذشته و صبح دوشنبه، تردد در این مسیر به‌صورت روان و عادی انجام می‌شود.

هادیان‌فر بابیان اینکه در مسیر خسروی به قصر شیرین و سر پل ذهاب و کرمانشاه هیچ محدودیتی اعمال نشده است، گفت: ترافیک در هر دو سمت رفت و بازگشت در این محورها روان گزارش می‌شود.

وی بابیان اینکه مشکل جدی ما خستگی و خواب‌آلودگی زائرانی است که با خودروهای شخصی‌شان طی طریق می‌کنند، گفت: 65درصد تصادفات رانندگی به انحراف و واژگونی اختصاص دارد که عامل اصلی آن خستگی و خواب‌آلودگی است لیکن ازآنجاکه نزدیک به 70 درصد زائران اربعین 98 از خودروهای شخصی استفاده کردند، از مردم می‌خواهیم تا حتماً نسبت به استراحت کافی پس از مدتی رانندگی مبادرت ورزند.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار