کلیه برنامه ریزی مدارس باید بر مبنای اهداف مقاطع تحصیلی باشد


کلیه برنامه ریزی مدارس باید بر مبنای اهداف مقاطع تحصیلی باشد

بندرعباس - مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین دستگاه تعلیم و تربیت گفت: کلیه برنامه ریزی آموزشی و پرورش مدارس باید بر مبنای اهداف مقاطع تحصیلی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مددی ظهر دوشنبه در دوره آموزشی «شیوه های نوین در روند تدوین برنامه با رویکرد سند تحول در آموزش و پرورش» اظهارداشت: برای اینکه تغییرات مطابق سند تحول در مدارس پیش رود نیازمند آن است که برنامه ها سند تحول برای مدیران آشنا و تفهیم شود، پس ورود به مدرسه از نکات بارز برنامه ابلاغی سال ۹۸ در مدارس کشور است.

وی افزود: در سال جدید مدیران مدارس برای اولین بار بصورت جدی درگیر برنامه تحول می شوند و در گام اول باید اهداف دوره تحصیلی خود را به خوبی بشناسد و از آن آگاهی کافی را کسب کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین دستگاه تعلیم و تربیت، آشنائی مدیران با اهداف مقطع تحصیلی را مهمترین هدف برنامه سال ۹۸ برشمرد و گفت: مدیران اهداف را با اولیاء مدرسه، والدین، دانش آموزان و معلمان تبیین می کند، اهداف دوره های تحصیلی را مبنای تصمیمات قرار می دهند و تحقق آن اهداف را سمت و سو می بخشد.

مددی تصریح کرد: باید به توانمندی های مناطق مختلف کشور احترام بگذاریم و اجازه رشد افراد فکور، عالم و خوشفکر در آن مناطق داده شود تا متناسب با اهداف دوره تحصیلی خود و در نظر گرفتن شرایط، نیازها، امکانات و مقتضیات موجود آن منطقه به نحوی مطلوب تصمیم گیری کنند.

این مسئول با بیان اینکه از ارسال بخشنامه های تفکیکی به مدارس جلوگیری شده و بساط بخشنامه های متعدد باید در کشور جمع شود، اظهار داشت: مقصد همه ما مدرسه است وهدف واحد همه تربیت بچه هاست.وقتی مقصد و هدف همه یکی باشد نیاز به برنامه مشترک و یکسان است.همه ما باید کوشش کنیم تاباهمفکری و فعالیت واحد به اهداف سند تحول در مدارس دست پیدا کنیم.

مددی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از ویژگی بارز در برنامه عملیاتی سال ۹۸ مدارس به هدفمند بودن کلیه فعالیت های درون مدرسه با برنامه های درسی اشاره دارد. یعنی فعالیت های آموزشی، پرورشی مدارس باید در چهارچوب اهداف دوره های تحصیلی و مبتنی بر مفاهیم و اهداف دروس مقاطع تحصیلی برنامه ریزی شوند.


به گزارش خبرنگار مهر، رضا مددی ظهر دوشنبه در دوره آموزشی «شیوه های نوین در روند تدوین برنامه با رویکرد سند تحول در آموزش و پرورش» اظهارداشت: برای اینکه تغییرات مطابق سند تحول در مدارس پیش رود نیازمند آن است که برنامه ها سند تحول برای مدیران آشنا و تفهیم شود، پس ورود به مدرسه از نکات بارز برنامه ابلاغی سال ۹۸ در مدارس کشور است.

وی افزود: در سال جدید مدیران مدارس برای اولین بار بصورت جدی درگیر برنامه تحول می شوند و در گام اول باید اهداف دوره تحصیلی خود را به خوبی بشناسد و از آن آگاهی کافی را کسب کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین دستگاه تعلیم و تربیت، آشنائی مدیران با اهداف مقطع تحصیلی را مهمترین هدف برنامه سال ۹۸ برشمرد و گفت: مدیران اهداف را با اولیاء مدرسه، والدین، دانش آموزان و معلمان تبیین می کند، اهداف دوره های تحصیلی را مبنای تصمیمات قرار می دهند و تحقق آن اهداف را سمت و سو می بخشد.

مددی تصریح کرد: باید به توانمندی های مناطق مختلف کشور احترام بگذاریم و اجازه رشد افراد فکور، عالم و خوشفکر در آن مناطق داده شود تا متناسب با اهداف دوره تحصیلی خود و در نظر گرفتن شرایط، نیازها، امکانات و مقتضیات موجود آن منطقه به نحوی مطلوب تصمیم گیری کنند.

این مسئول با بیان اینکه از ارسال بخشنامه های تفکیکی به مدارس جلوگیری شده و بساط بخشنامه های متعدد باید در کشور جمع شود، اظهار داشت: مقصد همه ما مدرسه است وهدف واحد همه تربیت بچه هاست.وقتی مقصد و هدف همه یکی باشد نیاز به برنامه مشترک و یکسان است.همه ما باید کوشش کنیم تاباهمفکری و فعالیت واحد به اهداف سند تحول در مدارس دست پیدا کنیم.

مددی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از ویژگی بارز در برنامه عملیاتی سال ۹۸ مدارس به هدفمند بودن کلیه فعالیت های درون مدرسه با برنامه های درسی اشاره دارد. یعنی فعالیت های آموزشی، پرورشی مدارس باید در چهارچوب اهداف دوره های تحصیلی و مبتنی بر مفاهیم و اهداف دروس مقاطع تحصیلی برنامه ریزی شوند.

کد خبر 4752191

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر