200هزار قطعه بچه‌ماهی سردآبی آماده توزیع بین استخرداران شمال سیستان و بلوچستان است


200هزار قطعه بچه‌ماهی سردآبی آماده توزیع بین استخرداران شمال سیستان و بلوچستان است

زاهدان- ایرنا- سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) گفت: 200 هزار قطعه بچه‌ماهی سردآبی به وزن رسیده در مرکز تکثیر و پرورش ماهیان جنوب شرق کشور در زهک برای توزیع تا بین استخرداران شهرستان‌های شمال استان آماده شده است.

عیسی میرانی‌شاهرودی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال با توجه به اینکه بحث ماهیدار کردن استخرها در سطح استان یکماه زودتر آغاز شده، پیش بینی می‌شود در پایان دوره پرورش، ماهیان با وزن بالاتری برداشت و به اقتصادی شدن این امر در سطح استان کمک کند.

وی گفت: امسال با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و صرفه اقتصادی پرورش ماهی قزل آلا، با استقبال گسترده‌ای از سوی استخرداران روبرو شده است.

سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) افزود: شهرستان زهک با داشتن ۹۳۰ استخر پرورش ماهی اصلی‌ترین تولیدکننده ماهی آب شیرین در استان است.

وی بیان کرد: تمام کسانی که متقاضی استفاده از استخر پرورش ماهی در این شهرستان هستند وام کم‌بهره با کارمزد چهار درصد دریافت خواهند کرد.

شاهرودی گفت: حوزه شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان مستعد پرورش ماهیان سردآبی است.

شهر زهک مرکز شهرستان زهک واقع در ۲۰۵ کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از مراکز مهم پرورش بچه ماهی استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06