دانش‌آموزان استثنایی سیستان و بلوچستان نیازمند مدارس شبانه‌روزی هستند


دانش‌آموزان استثنایی سیستان و بلوچستان نیازمند مدارس شبانه‌روزی هستند

زاهدان- ایرنا- رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: دانش‌آموزان استثنایی مناطق روستایی این استان برای ادامه تحصیل به مدارس شبانه‌روزی نیاز مبرم دارند.

مریم حجتی نسب روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد دانش‌آموزان مدارس استثنایی سیستان و بلوچستان از ۲ هزار و ۹۵۰ نفر سال گذشته هم‌اینک به سه هزار و ۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ضروری است با توجه به افزایش قابل توجه دانش‌آموزان استثنایی استان هشت مدرسه جدید علاوه بر ۵۸ مدرسه استثنایی موجود ساخته و تحویل این اداره شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دانش‌آموزان استثنایی استان از داشتن مدرسه استثنایی شبانه‌روزی بی‌بهره‌اند، گفت: خیران می‌توانند برای پوشش تحصیلی کامل دانش‌آموزان استثنایی مناطق روستایی و سخت‌گذر این خطه از ایران اسلامی آموزش و پرورش را در ساخت ۲ مدرسه شبانه‌روزی در ایرانشهر و زاهدان همراهی کنند.

وی از سنجش ۶۶ هزار و ۵۷۱ نوآموزان سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود:پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان امسال افزون‌بر ۷۰ هزار نوآموز بدو ورود به مدراس استان مورد سنجش قرار گیرند.

حجتی شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی را از مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد