بهره‌مندی دو هزار و 224 نفر از آموزش‌های کمک‌های‌ اولیه در گیلان


بهره‌مندی دو هزار و 224 نفر از آموزش‌های کمک‌های‌ اولیه در گیلان

رشت - ایرنا - مدیرعامل هلال‌احمر گیلان با اشاره به آموزش‌های عمومی و همگانی این جمعیت گفت: در نیمه نخست امسال با برگزاری 93 دوره کمک های اولیه، دو هزار و 224 نفر از آموزش‌های این دوره‌ها بهره‌مند شدند.

مهدی ولی پور روز دوشنبه با اشاره به آموزشهای جمعیت هلال احمر استان گیلان در سه حوزه تخصصی امداد و نجات، آموزش های عمومی و همگانی و آموزش ضمن خدمت کارکنان افزود: در این مدت در آموزش های تخصصی با برگزاری یک دوره، ۴۶ نفر در حوزه عمومی امداد و عمومی نجات با برگزاری ۲۲ دوره، ۶۰۹ نفر و در بخش بازآموزی مربیان با برگزاری یک دوره ۲۳ نفر آموزش های لازم را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه در دوره مهارت داوطلبی با برگزاری ۷۹ دوره یک هزار و ۹۸۱ ، آموزش همگانی هشت ساعته با برگزاری ۶۵ دوره یک هزار و ۸۶۶ نفر از خدمات آموزشی جمعیت هلال احمر گیلان برخوردار شدند، اظهار داشت: در آموزش ضمن خدمت مدیران با برگزاری چهار دوره ۹۴ نفر و ضمن خدمت کارکنان با برگزاری یک دوره ۶۲۴ نفر آموزش دیدند.

ولی پور با اشاره به نقش آموزش و پژوهش در هلال احمر خاطر نشان کرد: حوزه آموزش و پژوهش این جمعیت، تمامی امور مربوط به برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر فعالیت­ های آموزشی و پژوهشی جمعیت هلال احمر را برعهده دارد و از جمله حوزه­ های مختلف این معاونت می­ توان به پژوهش، آموزش ‌های عمومی و همگانی، آموزش‌ تخصصی، آموزش ضمن خدمت و کوتاه ‌مدت اشاره کرد.

وی با تشریح اهداف حوزه آموزش و پژوهش هلال احمر بیان داشت: ارتقای سطح دانش و مهارت اقشار مختلف جامعه در زمینه امداد و کمک های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح و نحوه مقابله با آن، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی از اهداف حوزه آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر است.

وی بیان داشت: جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی امدادی و عام المنفعه، عمده فعالیت خود را به موضوع آمادگی و آموزش کمک‌های اولیه متمرکز کرده و خود را مکلف می‌داند تا با شعار در (هر خانواده ایرانی یک نفر امدادگر) بسیاری از برنامه های خود را برای آموزش همگانی امدادی متمرکز کند، این آموزش ها شامل دوره ­های آموزش امداد و کمک ­های اولیه، آشنایی با حوادث و سوانح طبیعی و انسان­ ساخت، دوره های آموزش مبتنی بر نیاز محلی، مانور، برنامه های اطلاع رسانی است.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره کشوری تربیت مربی کمک های اولیه غیر مرتبط در اردوگاه شاخه زیتون منجیل با مشارکت ۳۹ نفر از نجاتگران هلال احمر گیلان، برگزاری دو دوره آمادگی در برابر مخاطرات و اسکان اضطراری ویژه خبرنگاران بحران در اردوگاه آموزش تخصصی چاف و مرکز علمی و کاربردی هلال احمر، برگزاری دوره های تخصصی کشوری واکنش سریع در اردوگاه آموزش تخصصی چاف با حضور ۸۴ نفر از نجاتگران هشت استان شمال و شمال غرب کشور بخشی دیگر از عملکرد حوزه آموزش و پژوهش در شش ماهه نخست سال جاری است.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به عملکرد مرکز علمی کاربردی این جمعیت اظهار داشت: برگزاری همایش سبک زندگی ایرانی و اسلامی مبتنی بر عفاف و حجاب، برگزاری کارگاه آموزشی ازدواج موفق به مناسبت روز ازدواج، برگزاری کارگاه آموزشی داروشناسی مقدماتی و نسخه خوانی، برگزاری کارگاه آموزشی غدیرشناسی به مناسبت عید سعید غیر خم و برگزاری کارگاه آموزشی مکالمه زبان از عملکرد مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان گیلان در این مدت است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر مرکز علمی، کاربردی هلال احمر گیلان با سه رشته مقطع کاردانی شامل امداد سوانح، بازرگانی انبارداری، اطفای حریق شهری و شش رشته مقطع کارشناسی شامل مدیریت امداد سوانح طبیعی، مدیریت عملیات امداد و نجات، مدیریت و فرماندهی عملیات در حریق و حوادث، مدیریت بحران در اماکن و مددکاری روانی و اجتماعی در بحران، با ۳۰۰ دانشجو فعالیت دارد.

بر اساس آخرین آمار، هلال احمر استان گیلان ، دارای ۱۱ هزار و ۱۳۴ عضو و داوطلب در چهار گروه مهارت ، حمایت، مشارکت و هدایت در حوزه داوطلبان است که به صورت داوطلبانه در یکی از این گروه ها با هلال احمر همکاری می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ