تولید 12 هزار تن نخود در دلفان


تولید 12 هزار تن نخود در دلفان

خرم‎آباد - ایرنا - مدیرجهاد کشاورزی دلفان گفت: امسال 12 هزارتن محصول نخود از مزارع کشاورزی این شهرستان تولید شد .

فرود ساروقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان نخود از سطح ۴۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دلفان برداشت شده است.

وی با اشاره به تولید ۳۰ هزار تن نخود در سال زراعی گذشته افزود: امسال به دلیل ناکافی بودن بارندگی و تاخیر در بارش و سیل فروردین، عملکرد این محصول ۱۸ هزار تن کاهش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی دلفان، متوسط عملکرد نخود در زمینهای این شهرستان را هشت دهم در هکتار بیان کرد و اظهار داشت: با کشت مکانیزه این عملکرد تا ۲ تن در هکتار قابل افزایش است .
ساروقی با بیان اینکه یکی از مشکلات نخودکاران دلفان نا کافی بودن ادوات کاشت و برداشت مکانیزه می باشد افزود: با استفاده از ادوات مکانیزه می توان تولید را به نحو چشمگیر افزایش داد.
وی، از شهرستان دلفان به عنوان قطب مهم تولید نخود در کشور یاد کرد و گفت :به سبب نبود صنایع تکمیلی و بسته بندی و شرکت های بازرگانی بازار یاب نخود تولیدی کشاورزان دلفان با نام دیگر مناطق به بازارهای مصرف عرضه میگردد.
ساروقی تاکید کرد: در یکسال گذشته ۲ واحد بسته بندی حبوبات در دلفان راه اندازی و پنج پروانه بهره برداری نیز صادر شده که امیدواریم با تلاش، تشویق و حمایت از بخش خصوصی این واحدها افزایش یابند.
وی خاطر نشان کرد :در سال زراعی جاری نیز ۴۱ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی شهرستان دلفان به زیر کشت نخود می رود و پیش بینی می شود ۳۶هزار تن از این محصول برداشت شود .
شهرستان دلفان با ۱۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه ۱۷۰ هزار تن انواع محصولات یکی از قطب های مهم کشاورزی در استان لرستان است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...