سرانه فضای ورزشی شهروندان مراوه‌تپه 38 سانتی‌متر مربع است


سرانه فضای ورزشی شهروندان مراوه‌تپه 38 سانتی‌متر مربع است

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان مراوه‌تپه در منتهی‌الیه شمال شرقی استان گلستان اعلام کرد: در این شهرستان حدود 23 هزار مترمربع فضای ورزشی وجود دارد که سهم سرانه هر شهروند 38 سانتی‌متر مربع می شود.

اسماعیل مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هزار و ۲۰۰ ورزشکار سازمان یافته در مراوه تپه وجود دارد و بیشترین علاقه‌مندی ورزشکاران این شهرستان به رشته کشتی سنتی آلیش و گورش، والیبال و والیبال ساحلی است.

وی با تبریک هفته تربیت بدنی (۲۶ مهر تا دوم آبان) گفت: به مناسبت این هفته ۱۹ برنامه‌های مختلف فرهنگی ورزشی از جمله همایش صبحگاهی، زنگ ورزش، مسابقات تپه‌نوردی، والیبال، فوتسال و بدمینتون در این شهرستان در حال اجراست.

رییس اداره ورزش و جوانان مراوه‌تپه ادامه داد: به مناسبت هفته تربیت بدنی روز گذشته ششمین خانه ورزش روستایی این شهرستان در روستای آلتی آغاچ گلیداغ افتتاح شد.

مرادی با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی این شهرستان ۳۸ سانتی‌متر مربع فضای روباز و سرپوشیده است، گفت: با افزایش فضاهای ورزشی باید تلاش شود این سرانه به میانگین کشوری (یک متر) برسد.

وی افزود: هم اینک ۶ خانه ورزش روستایی، دو سالن سرپوشیده روستایی و سه سالن سرپوشیده شهری در کنار چهار باشگاه بخش خصوصی در مراوه‌تپه وجود دارد و افزون بر آنها یک سالن ورزشی با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی و سه چمن مصنوعی نیز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: استخر ورزشی بخش خصوصی با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده افتتاح است و از محل اعتبارات استانی سال ۹۸ نیز احداث یک سالن کشتی در مراوه‌تپه پیش بینی شده است.

شهرستان مرزی مراوه تپه افزون بر ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که در دو نقطه شهری و ۵۶ روستا سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...