شپش نشانه وضعیت بد اجتماعی و اقتصادی نیست


تهران (پانا) - به‌گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اصولاً ابتلا به شپش نشانه وضعیت بد اجتماعی و اقتصادی خانواده نیست.

شپش نشانه وضعیت بد اجتماعی و اقتصادی نیست

تهران (پانا) - به‌گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اصولاً ابتلا به شپش نشانه وضعیت بد اجتماعی و اقتصادی خانواده نیست.

به‌گزارش ایسنا، عبدالمحمد خواجه‌ئیان درخصوص شپش سر بیان کرد: یک مشکل رایج و آزاردهنده برای تمام جوامع بشری آلوده شدن سر به شپش است که می‌تواند موجب طرد اجتماعی افراد مبتلا شود.

او با تأکید بر اهمیت توجه ویژه مسئولین آموزش و پرورش و مدارس به‌ویژه مربیان بهداشت به مسئله سلامت دانش‌آموزان اضافه کرد: دستگاه تعلیم و تربیت که وظیفه آموزش و پرورش آینده‌سازان کشور را بر عهده دارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که متولی سلامت و ارتقای سلامت جامعه است، در کنار یکدیگر و در راستای سایر فعالیت‌های بهداشت مدارس برنامه مبارزه با پدیکلوزیس سر (شپش) را عملیاتی می‌کنند.

این مسئول بهداشتی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۸۰ هزار دانش‌آموز از نظر شپش سر مورد معاینه قرار گرفتند که بعد از شناسایی دانش‌آموزان مبتلا برای درمانِ رایگان و بررسی خانواده آن‌ها، از سوی مدارس به مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع داده شدند.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان افزود: این برنامه در سال ۱۳۹۸ نیز در تمامی مدارس هر سه مقطع با اولویت مدارس دخترانه در منطقه شهری و روستایی استان بوشهر با همکاری آموزش و پرورش اجرا می‌شود که این طرح مانند سال‌های گذشته در ماه آبان اجرا خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: همکاری اولیاء دانش‌آموزان در کنترل و پیشگیری از گسترش آلودگی شپش در مدارس و حتی خانواده بسیار حائز اهمیت است، بنابراین مهم‌ترین اصل در مبارزه با شپش انجام درمان و رفع آلودگی از تمامی لوازم و وسایل مورداستفاده افراد به‌صورت هم‌زمان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان