کرباسچی: دولت روحانی دچار بحران مدیریت مدیران ناکارآمد است/ تضمین نمی‌دهیم که با FATF مشکلات کشور حل می‌شود


کرباسچی: دولت روحانی دچار بحران مدیریت مدیران ناکارآمد است/ تضمین نمی‌دهیم که با FATF مشکلات کشور حل می‌شود

علیرغم فرافکنی برخی دولتمردان درباره علت اصلی وضع موجود در کشور، فعالین اصلاح طلب بارها به بی برنامگی و سوءمدیریت در دولت اذعان کرده اند.

سرویس سیاست مشرق- روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه های مشرق» همراه شوید.

*******

** کرباسچی: دولت روحانی دچار بحران مدیریت مدیران ناکارآمد است

«غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت:«به نظر من مشکل دولت دوم روحانی، بیش از آنکه به عوامل خارجی و آمدن ترامپ یا مسائل داخلی بیرون دولت و کارشکنی‌های مخالفان داخلی نسبتی داشته باشد، به خود این دولت و عملکردش در این دوره، یعنی از فردای انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه 96 مربوط است؛ چنان‌ که در دولت دوم روحانی از انتخاب نیروها تا انتخاب سیاست‌ها خود، رویکردهایی پیش گرفته شد که مسبب وضعیت امروز است».

کرباسچی در ادامه گفت:«بحران مدیریت مدیران ناکارآمد در دولت اول آقای روحانی در دولت دوم نیز نمایان شد و مشکلات امروز را به وجود آورد».

وی تاکید کرد:« امروز صحبت از میلیاردها دلار، ارز 4200 تومانی است که فساد و اختلاس مالی به وجود آورده است».

کرباسچی: دولت روحانی دچار بحران مدیریت مدیران ناکارآمد است/ تضمین نمی‌دهیم که با FATF مشکلات کشور حل می‌شود

علیرغم فرافکنی برخی دولتمردان درباره علت اصلی وضع موجود در کشور، فعالین اصلاح طلب بارها به بی برنامگی و سوءمدیریت در دولت اذعان کرده اند.

چندی پیش «غلامعلی رجائی» مشاور شهردار تهران که پیش از این مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی بوده است- اسفند ۹۷- گفته بود: «دولت به ویژه در مسائل اصلی که به مردم ارتباط پیدا می‌کند از جمله معیشت، ناکارآمدی خود را اثبات کرده است».

«محمد رضا عارف» عضو فراکسیون امید مجلس نیز- اسفند ۹۷- گفته بود:«مردم احساس می‌کنند دولت فقط آمده گفتاردرمانی کند. مردم دنبال گفتاردرمانی نیستند و عمل می‌خواهند. باید حل مشکلات خود را ببینند و بهترشدن شرایط را حس کنند...من مهمترین مساله امروز را ناکارآمدی مدیران و نظام اجرایی کشور می دانم».

همچنین «پروانه مافی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس- تیر ۹۸- چندی پیش گفته بود:«متأسفانه بخش مهمی از نتایج حاصل از وضعیت اقتصادی به مدیران دولتی برمی گردد.

** تطهیر متهم به جاسوسی در روزنامه اصلاح طلب

روزنامه شرق در یادداشتی به قلم «فریدون مجلسی» نوشت:«کانادا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که شهروندانش از بالاترین سطح رفاه، آموزش و بهداشت برخوردارند...اگر روابط کانادا با ایران بهبود می‌یافت، گذشته از منافع بازرگانی، سفرهای دوجانبه مستقیم از مونترال و تورنتو به تهران که ارتباط خانواده‌های ایرانی ساکن آمریکا را نیز از طریق کانادا تسهیل می‌کرد، می‌توانست بسیار سودمند باشد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«سیاست خارجی کانادا و به‌ ویژه جناح محافظه‌کار آن کشور، مانند آمریکا و سایر کشورهای غربی، در قبال ایران دوستانه نیست و از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تبعیت می‌کند. بزرگ‌ترین دلیل آن نیز به مسئله اسرائیل بازمی‌گردد... ‌دو مانع اختصاصی نیز در راه اصلاح روابط ایران و کانادا وجود دارد که به شهروندان دوتابعیتی ایرانی- کانادایی مربوط می‌شود؛ یکی خانم زهرا کاظمی، عکاس و خبرنگار یک روزنامه کانادایی است...دومی موضوع مرگ کاووس سیدامامی، استاد دوتابعیتی جامعه‌شناسی و فعال محیط زیست بود که اعلام شد در دوره بازپرسی خودکشی کرده است».

کرباسچی: دولت روحانی دچار بحران مدیریت مدیران ناکارآمد است/ تضمین نمی‌دهیم که با FATF مشکلات کشور حل می‌شود

لازم به ذکر است که در اسفند 96 یک تیم متهم به جاسوسی که در پوشش فعالین محیط زیست به جمع آوری اطلاعات مهم از مراکز حساس کشور اقدام کرده و آن را در اختیار بیگانگان قرار می‌دادند، دستگیر شدند. «کاووس سید امامی» یکی از نفرات اصلی این تیم در زندان اقدام به خودکشی کرد. فیلم خودکشی این فرد برای نمایندگان مجلس پخش شد و خانواده وی نیز خودکشی او را تأیید کردند.

دولت آمریکا از زمان بازداشت متهمان به جاسوسی در پوشش فعالیت محیط زیستی، فشار زیادی برای آزادی آنان وارد کرده است. نکته قابل توجه اینجاست که همزمان با فشار دولت آمریکا، رسانه های اصلاح طلب نیز به تطهیر جاسوس های دوتابعیتی می پردازند.

هرگاه یک جاسوس توسط نهادهای امنیتی دستگیر می شود، رسانه های اصلاح طلب به صورت تمام قد به دفاع از آن می پردازند.

** تضمین نمی دهیم که با FATF مشکلات کشور حل می شود!

«مهدی پازوکی» مشاور سازمان برنامه و بودجه در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«کسی ادعا نمی‌کند که با قبول لوایح FATF اقتصاد ایران یک‌شبه به توسعه دست می‌یابد و همه مشکلات از بین می‌رود، بلکه FATF تنها یک وسیله برای دستیابی به تجارت جهانی است که وابسته به سایر برنامه‌ها و سیاست‌ها می‌تواند موفق شود یا شکست بخورد. پس تضمینی برای آن وجود ندارد، اما با قطعیت می‌توان گفت که بدون پذیرفتن قوانین بین‌المللی راه به جایی نخواهیم برد. ما چهار دهه این مسیر را پیموده‌ایم، حال بهتر است مسیر جدیدی را انتخاب کنیم».

کرباسچی: دولت روحانی دچار بحران مدیریت مدیران ناکارآمد است/ تضمین نمی‌دهیم که با FATF مشکلات کشور حل می‌شود

حامیان FATF از یکسو تاکید می کنند که هیچ تضمینی وجود ندارد که با پذیرش FATF مشکلات کشور رفع شود و از سوی دیگر مدعی هستند که اگر لوایح مرتبط تصویب نشود، مشکلات عدیده ای ایجاد می شود!

مشاور نوبخت در این مصاحبه مدعی شده است که ایران در 40 سال اخیر قوانین بین المللی را نپذیرفته است و بهتر است که حالا مسیر جدیدی انتخاب شود. این ادعا در حالی است که دولت روحانی در 6 سال اخیر، رویکرد مدنظر خود در سیاست خارجی را در پیش گرفت و برجام نتیجه همین رویکرد بود. در برجام با آمریکا مذاکره و در نهایت توافق امضا شد. اما این توافق هیچ دستاوردی برای کشورمان در بر نداشت.

به اذعان دولتمردان در پسابرجام تحریم ها افزایش یافت و سفره مردم کوچک شد.

FATF به هیچ عنوان مصداق قوانین بین المللی نیست، بلکه این سازمان مجری پیاده سازی تحریم های وزارت خزانه داری آمریکاست. هدف اصلی FATF هوشمندسازی تحریم های آمریکا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها