اجرای مرحله دوم ساحل‌سازی روستای چلوان چهارمحال و بختیاری به 95 درصد رسید


اجرای مرحله دوم ساحل‌سازی روستای چلوان چهارمحال و بختیاری به 95 درصد رسید

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای مرحله دوم ساحل‌سازی رودخانه زاینده‌رود در محدوده روستای چلوان از شهرستان سامان تاکنون به 95 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

کوروش بابائیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: ساحل‌سازی رودخانه زاینده‌رود در محدوده روستای چلوان به طول ۵۵۰ متر از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در حال انجام است.

وی افزود: مرحله نخست این طرح به طول ۱۱۰ متر در سال گذشته به پایان رسید و مرحله دوم آن به طول ۴۰۰ متر تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بابائیان تصریح کرد: برای ساحل‌سازی رودخانه زاینده‌رود در محدوده روستای چلوان ۲ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح، کرانه راست رودخانه زاینده‌رود در محدوده روستای چلوان با همکاری شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری ساحل‌سازی، اجرای دیوار حایل و محافظ و پیاده‌روسازی شد.

بابائیان اظهار داشت: بهره‌مندی گردشگران داخلی و خارجی از ظرفیت‌های گردشگری و تقویت کمی و کیفی مکان‌های توریستی چهارمحال و بختیاری به خصوص در حاشیه رودخانه‌ها از مهمترین اهداف اجرای طرح ساحل‌سازی رودخانه زاینده‌رود در محدوده روستای چلوان به شمار می‌رود.

چلوان از توابع شهرستان سامان جزو روستاهای هدف گردشگری چهارمحال و بختیاری و در ۲۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403