سه میلیون و 700 هزار تردد زائران اربعین از مرز مهران ثبت شد


سه میلیون و 700 هزار تردد زائران اربعین از مرز مهران ثبت شد

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با اشاره به تداوم برگشت زائران اربعین از مرز مهران، گفت: بیش از سه میلیون و 700 هزار زائر اربعین از هشتم مهرماه مصادف با اول ماه صفر تا یک روز بعد از اربعین(27 ام مهرماه) از مرز مهران تردد داشته‌اند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: از این تعداد بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از طریق این پایانه مرزی وارد کشور شده‌اند و یک میلیون و ۷۴۰ هزار نفر نیز از همین پایانه به عراق سفر کرده‌اند.

وی یادآور شد: از ابتدای ماه محرم تا ۲۱ ماه صفر (۸ تا ۲۷ ام مهرماه) میزان تردد زائران از مرز مهران بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بوده است.

وی افزود: پیک جمعیت در شب‌های اخیر از ۲۰۰ هزار نفر نیز فراتر رفت اما شب گذشته (یکشنبه ۲۸ مهرماه) میزان برگشت زائران ۱۸۴ هزار نفر بود که ۱۴ هزار نفر از این زائران را اتباع خارجی تشکیل دادند. ۳۵ هزار نفر نیز تا امروز صبح وارد کشور شدند.

استاندار ایلام تاکید کرد: در موج بازگشت زائران در روزهای گذشته حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد زائران برگشتی به کشور دارای وسیله نقلیه شخصی بودند که این موضوع مشکل تردد و حمل و نقل زائران را راحت‌تر می‌کرد اما از دیشب عمده زائرانی که وارد کشور شده‌اند نیازمند ناوگان حمل و نقل عمومی برای برگشت به استان‌های مقصد هستند و حمل و نقل اتباع خارجی نیز شرایط خاص خود را دارد.

سلیمانی دشتکی افزود: عمده زائرانی که برای حمل و نقل نیاز به ناوگان عمومی داشتند تا زمان حرکت اتوبوس‌ها در اقامتگاه‌های مرز مهران اسکان داده شدند و از سوی ایستگاه‌های صلواتی دایر در مرز پذیرایی شدند.

وی با بیان اینکه خروج زائران از مرز مهران ادامه دارد، اضافه کرد: اکنون میزان ورودی زائران بیشتر از خروجی آنهاست و موکب‌ها همچنان با استقرار در مرز در حال خدمات‌رسانی به زائران هستند.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن