توپک ماکارونی و پنیر برای بچه‌های بدغذا


توپک ماکارونی و پنیر برای بچه‌های بدغذا

پنیر چدار را درشت رنده کنید و کنار بگذارید. ماهی تابه بزرگی را روی حرارت متوسط قرار دهید و کره را در آن بریزید تا باز شود. سپس آرد را اضافه کنید و با کره تفت دهید تا رنگ آرد کرمی شود.

توپک ماکارونی و پنیر برای بچه‌های بدغذا
چی لازم دارم:

ماکارونی فرمی - 450 گرم
پنیر چدار - 400 گرم
شیر - یک و یک چهارم فنجان
آرد – نصف فنجان
کره – یک چهارم فنجان
تخم مرغ - 2 عدد
پودر سوخاری - 3 فنجان
نمک و فلفل - به میزان دلخواه
روغن برای سرخ کردن – به میزان لازم

چطور بپزم:

ماکارونی فرمی را طبق دستور روی بسته حدود 10 تا 15 دقیقه در آب جوش بپزید تا نرم شود. سپس آبکشی کنید و کنار بگذارید.

پنیر چدار را درشت رنده کنید و کنار بگذارید. ماهی تابه بزرگی را روی حرارت متوسط قرار دهید و کره را در آن بریزید تا باز شود. سپس آرد را اضافه کنید و با کره تفت دهید تا رنگ آرد کرمی شود. یک فنجان شیر اضافه کنید و هم بزنید تا مایه غلیظ شود. پنیر رنده شده را کم کم اضافه کنید. به این صورت که هربار با دست کمی پنیر بریزید و هم بزنید.

مایه را هم بزنید تا پنیر کاملا حل و مایه نرم و یکدست شود. ماکارونی پخته شده را به مایه پنیری اضافه، خوب ترکیب و به میزان دلخواه با نمک و فلفل آن را مزه دار کنید.

ماکارونی و پنیر را در یک ظرف دردار بریزید و ظرف را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شود. کف سینی، کاغذ روغنی بیندازید یا با کمی روغن آن را چرب کنید. به اندازه گردو از ماکارونی و پنیر بردارید و با دست آن را گلوله کنید. توپک های ماکارونی و پنیر را در سینی بچینید و سینی را دست کم یک ساعت در فریزر قرار دهید.

تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و یک چهارم شیر را به آن اضافه کنید. سپس هم بزنید تا یکدست شود. پودر سوخاری را در ظرف مناسبی بریزید. توپک ماکارونی و پنیر را به ترتیب در مایه تخم مرغ قرار دهید و بعد در پودر سوخاری بغلتانید تا همه جای توپک به آرد سوخاری آغشته شود.

ماهی تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و به مقدار لازم روغن داخل آن بریزید. زمانی که روغن داغ شد توپک ها را داخل روغن بیندازید و حدود ۴-۳دقیقه سرخ کنید تا برشته و طلایی شود.

سپس روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی اش جذب شود. توپک های ماکارونی و پنیر سوخاری را در ظرف بچینید و همراه با سس سرو کنید. این توپک ها آن قدر خوشمزه است که بچه های بد غذا و بهانه گیر را هم غافل گیر می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس