آثار طرح «پنج‌شنبه‌ها با مساجد» در رونق خانه‌های خدا


آثار طرح «پنج‌شنبه‌ها با مساجد» در رونق خانه‌های خدا

حجت‌‌الاسلام جلالی خمینی گفت: کارگزاران مساجد و مسئولان فرهنگی کشور باید از هر ظرفیتی همچون طرح‌های مسجد برقرار، پنج‌شنبه‌ها با مساجد، سه‌شنبه های مهدوی و سلام بر امام رضا (ع) برای افزایش حضور مردم در مساجد استفاده کنند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «مهدی جلالی خمینی» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به طرح ابتکاری «پنج شنبه ها با مساجد» که چندی پیش از سوی اعضای بسیج برخی از مساجد تهران مطرح شد، اظهار کرد: اجرای چنین طرح هایی می تواند موجب پیوند بیشتر مردم به ویژه جوانان با مساجد شود و به این صورت دوباره همچون دهه های ۵۰ و ۶۰ شاهد رونق حداکثری این خانه های خدا باشیم.

امام جماعت مسجد احمدیه (واقع در تهران، خیابان شهید آیت) تصریح کرد: چند سال پیش پویش سه‌ شنبه‌ های بدون خودرو در کشور مطرح شد که هدف آن، استفاده کمتر از خودروهای تک‌ سرنشین بود به طوری که شهروندان، دست ‌کم در روز سه ‌شنبه به‌ جای استفاده از خودروی شخصی، از روش هایی که کمتر به محیط ما آسیب می زند و آن را آلوده می کند، استفاده کنند. اجرای گسترده این پویش می تواند به مرور زمان موجب کاهش آلودگی هوا شود هرچند زمانبر و نیازمند توسعه زیرساخت حمل و نقل عمومی در کشور است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح پنج شنبه ها با مساجد نیز بر بر همین اساس می تواند مفید باشد زیرا برخی از افراد در این روز تعطیل هستند و امکان بیشتری برای حضور در خانه های خدا را دارند. البته صرف تعطیلی یک روز نمی تواند موجب گسترش حضور مردم در مساجد شود بلکه علاوه بر این فرصت باید مساجد، طرح های جالب دیگری نیز اجرا کنند.

وی افزود: طرح پنج شنبه ها با مساجد از منظر دیگری نیز قابل تحقق است به این معنا که مسئولان دستگاه های مختلف می توانند در این روز در مساجد حضور یابند و از نزدیک از مشکلات مردم مطلع شوند و برای حل آنها برنامه ریزی کنند.

جلالی خمینی خاطرنشان کرد: کارگزاران مساجد و مسئولان فرهنگی کشور باید از هر ظرفیت و روشی برای افزایش حضور و مشارکت مردم در اجرای برنامه ها استفاده کنند که اجرای طرح هایی مانند «مسجد برقرار»، «پنج شنبه ها با مساجد»، «سه شنبه های مهدوی» و «سلام بر امام رضا (ع)» در این زمینه بسیار مفید هستند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا