چاووش اوغلو: از مهلت 120 ساعته داده شده به تروریست ها 35 ساعت باقی مانده است


وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت، در صورتی که تروریست های پ ک ک / ی پ گ / پ ی د در پایان مهلت 120 ساعته ای که به انها داده شده، شمال سوریه را ترک نکنند، عملیات چشمه صلح از جایی که مانده ادامه خواهد یافت

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت، در صورتی که تروریست های پ ک ک / ی پ گ / پ ی د در پایان مهلت 120 ساعته ای که به انها داده شده، شمال سوریه را ترک نکنند، عملیات چشمه صلح از جایی که مانده ادامه خواهد یافت.

چاووش اوغلو در نشست تی آر تی وورلد 2019 که از سوی سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه تی آر تی با تم اصلی "بحران جهانی شدن: ریسک ها و فرصت ها" در مرکز کنگره استانبول ترتیب می یابد به ایراد سخنرانی پرداخت.

وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنانی در این نشست گفت، درگیری در سوریه تنها و تنها از طریق یک مداخله سیاسی قابل حل است.

چاووش اوغلو افزود، بیش از 360 هزار سوریه ای به دو منطقه پاکسازی شده از تروریزم در سوریه بازگشته اند.

چاووش اوغلو گفت در حالی که از یکسو در تلاش است به همراه ایالات متحده آمریکا یک منطقه امن تشکیل شود، از سوی دیگر آمریکا برای پ ک ک / پ ی د / ی پ گ اسلحه تامین می کند. زمانی که حمایت لازمه از متفقین را دریافت نکردیم مجبور به ترتیب عملیات چشمه صلح به تنهایی شدیم.

وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه در این عملیات تروریست ها مورد هدف قرار گرفته اند، افزود، برای عدم رسیدن آسیب به غیرنظامیان تلاش فراوانی می شود.

وی تصریح کرد: "از آغاز عملیات چشمه صلح از نهم اکتبر تاکنون با اتهامات بی پایه و اساس و تبلیغات سیاه و منفی روبرو شدیم. عبارت ترک-کرد عبارت بسیار اشتباهی است. کردها دشمن ما نیستند. ما هیچ موضعی علیه کردها نداریم. در شمال عراق رابطه بسیار خولی داریم و ترکیه از 350 هزار کرد میزبانی می کند."

چاووش اوغلو ضمن تاکید بر اینکه "در طول تاریخ هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نکرده ایم. این نیز یک تبلیغات منفی است." گفت: ما هیچ سلاح شیمیایی نداریم.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: "تروریست های پ ک ک / پ ی د / ی پ گ در تلاش تشکیل یک دولت ترور در آنسوی مرزهای ما بودند. و ما این بازی را بر هم زدیم."

چاووش اوغلو با اشاره به اینکه فردا در شهر سوچی روسیه با ولادمیر پوتین رئیس دولت این کشور نیز دیدار خواهند کرد، گفت: "این یک دیدار بسیار مهم و کلیدی خواهد بود."

وی گفت، از فرصت 120 ساعته داده شده به تروریست ها تنها 35 ساعت باقی مانده است. در صورتی که در پایان این فرصت از منطقه خارج نشوند، عملیات چشمه صلح از جایی که مانده ادامه خواهد یافت.

گفتنی است فرصت 5 روزه داده شده به تروریست ها روز سه شنبه در ساعت 22:00 به وقت ترکیه به اتمام خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!