احیای آموزش‌های استاد و شاگردی نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاران است


احیای آموزش‌های استاد و شاگردی نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاران است

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: کارآموزی در محیط واقعی کار از برنامه‌های این دستگاه است و این آموزش‌ها که در واقع احیای آموزش استاد و شاگردی است به حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش نیاز دارد.

محمدرضا انصاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: پیشتر معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به همراه استاندار زنجان از کارگاه‌های مهارت‌آموزی به روش استاد و شاگردی این اداره کل بازدید کردند و این نوع آموزش مورد تاکید استاندار و معاون رئیس جمهوری نیز قرار گرفت.

وی برگزاری این دوره ها را بسیار مهم و کاربردی توصیف کرد و افزود: سطح مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان به حدی رسیده است که آموزش نیروهای کار استان‌های دیگر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

انصاری یادآورشد: طی قرارداد منعقده با نیروگاه سیکل ترکیبی لرستان، نیروهای جدیدالورود آن به تعداد ۳۵ نفر، آموزش‌های بدو استخدام خود را در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان سپری می‌کنند.

وی افزود: این قرارداد با همت جمعی و همکاری نیروگاه سیکل ترکیبی استان زنجان به سرانجام رسید و این آموزش برای اولین بار در سطح کشور در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای اجرا می‌شود.

انصاری در خصوص استفاده حداکثری از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، گفت: در این راستا دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دوره کارورزی ۲۴۰ ساعته خود در رشته‌های تخصصی از جمله مکاترونیک، الکترونیک صنعتی، آی تی، آی سی تی و مدیریت منابع آب را در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سپری می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، اظهار داشت: این موضوع در دانشگاه‌ها نیز نهادینه شده و دانشجویانی که آموزش‌های آکادمیک را سپری کرده و نیاز به توانمندسازی و کسب مهارت در رشته خود دارند برای طی دوره‌های کارورزی به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها