پهلوان کارت برای ورزشکاران زورخانه‌ای صادر می‌شود


پهلوان کارت برای ورزشکاران زورخانه‌ای صادر می‌شود

قم – ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، گفت: صدور کارتی با عنوان «پهلوان کارت» در دستور کار این فدراسیون است که امکان تخفیف برای دریافت خدمات شهری از طریق آن فراهم می‌شود.

مجتبی جوهری، روز دوشنبه در مجمع سالیانه هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی قم، افزود: این کارت علاوه بر شناسایی فعالان این رشته ورزشی موجب ساماندهی خانواده بزرگ ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در کشور می‌شود.

وی بابیان اینکه حدود یک هزار زورخانه در کشور وجود دارد که از این تعداد ۷۰۰ زورخانه فعال است گفت: برخی مشکل‌های مالی موجب تغییر کاربری برخی زورخانه‌ها شده که حفظ و نگهداری آن‌ها به دغدغه این فدراسیون تبدیل‌شده است.

جوهری، آموزش را ازجمله اولویت‌های این فدراسیون ورزشی دانست و تأکید کرد: برگزاری مسابقات از رده سنی هشت‌تا ۸۰ سال به بالا برنامه‌ریزی‌شده که برای معرفی صحیح این رشته به دنیا، هماهنگی آموزش‌ها در دستور کار فدراسیون قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های موجود در قم و در صورت آمادگی این استان، فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای آمادگی دارد که قم به مرکز آموزش این رشته ورزشی در کشور تبدیل شود.

وی اضافه کرد: با تفاهم‌نامه امضاشده میان این فدراسیون و وزارت آموزش‌وپرورش، در تلاش هستیم تا رشته ورزش‌های زورخانه‌ای را به مدارس وارد کرده تا این ورزش در کشور توسعه‌یافته و زمینه جذب جوانان و نوجوانان به این ورزش فراهم شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، بابیان اینکه این رشته ورزشی موجب جلای روحی ورزشکاران می‌شود، گفت: پیشکسوتان باستانی‌کار سرمایه‌های عظیم این فدراسیون هستند که تکریم پیشکسوتان این رشته بیش از سایر رشته‌ها مورد تاکید است.

وی اظهار داشت: تحول در رشته ورزش‌های باستانی در کشور آغازشده و در این راستا هر استانی که در مجموعه مدیریتی خود دارای هماهنگی بیشتری باشد، این تحول با سرعت بیشتر و مطلوب‌تری انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه ورزش‌های زورخانه‌ای ورزش اول ایران است ولی تاکنون مظلوم واقع‌شده افزود: علاوه بر وضعیت نامناسب بودجه، خلوت شدن زورخانه‌ها و بی‌توجهی به معرفی این رشته ورزشی به مردم مظلومیتی مضاعف بر این رشته وارد کرده است.

جوهری با تاکید بر اینکه جایگاه رفیع ورزش زورخانه‌ای در تربیت فرزندان و اعتلای روح پهلوانی جوانان باید به مردم و خانواده‌ها شناسانده شود، ادامه داد: ایجاد نگاه مثبت به زورخانه‌ها در فضای عمومی کشور، فراهم شدن بستر برای جذب جوانان و نوجوانان به زورخانه‌ها را موجب می‌شود.

وی گفت: تقویت روح حماسی و ایرانی، گسترش معنویت و روحیه احترام به بزرگ‌ترها و پیشکسوتان و همچنین ترویج معارف دینی ازجمله آموزه‌های این رشته ورزشی است که باید به نسل جدید انتقال داده شود.

جوهری بابیان اینکه رشته ورزش‌های زورخانه‌ای جزو ضعیف‌ترین رشته‌های ورزش در حوزه بیمه ورزشکاران در کشور است گفت: سامانه جامع فدراسیون‌های ورزش‌های زورخانه‌ای به‌منظور شناسایی ورزشکاران فعال در این عرصه برای ساماندهی و انسجام‌بخشی به این رشته در کشور ایجادشده است.

هم‌اکنون بیش از ۶۰۰ ورزشکار در سطوح مختلف، ۱۸ مربی و ۲۵ مرشد در زورخانه‌های قم مشغول فعالیت هستند، ضمن اینکه مشخصات بیش از ۱۵ هزار باستانی‌کار از رده سنی نونهالان تا بزرگ‌سالان ۳۱ استان جمع‌آوری و در سامانه فدراسیون ثبت‌شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا