رئیس سازمان سنجش: حذف ممنوعیت دو سال کنکور برای هر داوطلب امسال نیز اجرا شده بود


رئیس سازمان سنجش: حذف ممنوعیت دو سال کنکور برای هر داوطلب امسال نیز اجرا شده بود
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره حکم دیوان عدالت اداری پیرامون بلامانع شدن شرکت در کنکور پس از دو بار قبولی گفت: رأی دیوان عدالت اداری حکم قانون است و ما آن را اجرا می‌کنیم، اما تعجب من از این است که چرا این مسأله حالا در رسانه‌ها انتشار می‌یابد.

به گزارش فارس، «ادامه تحصیل برای افرادی که دوبار در کنکور شرکت کردند بلامانع شد.»؛ این خبری بود که روز گذشته به نقل از دیوان عدالت اداری در رسانه‌ها منتشر شد.

خبر به این صورت بود که در پی شکایت از سازمان سنجش آموزش کشور با خواسته ابطال بند اول صفحه ۴ دفترچه شماره یک راهنمای ثبت نام شرکت در آزمون و اجازه شرکت در آزمون سال ۹۸ با وجود دو بار قبولی در سال های قبل، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با نظر به اینکه قید ممنوعیت ادامه تحصیل در آزمون سراسری برای افرادی که دو بار در رشته های روزانه قبول شده باشند، محدودیت بلا وجه و مغایر بند (۳) اصل سوم و سی ام قانون اساسی و نیاز به اذن قانونگذار داشته و آن را ابطال کرد و بر این اساس ثبت نام افرادی که دوبار در آزمون های سراسری دوره های قبل پذیرفته شده اند، در کنکور سال‌های بعد بلامانع شد.

اما تعجب اینجا بود که این رأی سال گذشته صادر و در کنکور امسال نیز لحاظ شده بود، برای اطلاع بیشتر درباره این موضوع با ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت‌وگو کردیم.

* حذف ممنوعیت دو سال کنکور برای هر داوطلب امسال نیز اجرا شده بود

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با فارس، گفت: رأی دیوان مبنی بر برداشتن ممنوعیت دو سال کنکور برای هر داوطلب به این صورت صادر شد که سال ۹۶ یک نفر از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شکایت کرد و دیوان در سال ۹۷ این رأی را صادر کرد که ممنوعیت دو سال کنکور داشتند برداشته شود، ماه ششم(شهریورماه) سال ۹۷ این رأی صادر شد ولی در آن زمان نتایج کنکور اعلام شده بود و این رأی قابلیت اجرایی برای سال ۹۷ نداشت.

وی افزود: سازمان سنجش برای کنکور سال ۹۸ در دفترچه کنکور این بند را برداشت و رأی دیوان را اجرایی کرد، اما من تعجب می‌کنم چرا مصوبه‌ای که یک سال پیش اعلام و امسال اجرا شده دیر اعلام می‌شود و تازه رسانه‌ای می‌شود.

رئیس سازمان سنجش: حذف ممنوعیت دو سال کنکور برای هر داوطلب امسال نیز اجرا شده بود

خدایی گفت: این مسأله بحث جدیدی نبوده و اجرا شده، رای دیوان حکم قانون است و ما باید اجرا کنیم و اجرا هم شده است و در سال‌های آینده هم اجرا می‌شود، اما تعجب من از این است که چرا این مسأله حالا در رسانه‌ها انتشار می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)