هشدار آبگرفتگی معابر در برخی نقاط کرمانشاه


هشدار آبگرفتگی معابر در برخی نقاط کرمانشاه

معاون هواشناسی استان کرمانشاه از احتمال آبگرفتگی معابر در برخی نقاط استان خصوصا در روزهای جمعه و شنبه هفته آینده خبر داد.

علی محمد زورآوند در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سامانه بارشی که از روز گذشته (28 مهر) وارد استان شده، افزود: این سامانه نسبت به آنچه که در گذشته پیش‌بینی کرده بودیم تا حدودی تقویت شده و ممکن است در برخی نقاط بارش‌های نقطه‌ای قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

وی اظهار کرد: نمونه این بارش‌ها را روز گذشته در ماهیدشت با 24 میلی‌متر بارش و همچنین در روانسر با حدود 15 میلی‌متر بارندگی شاهد بودیم.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه از تداوم بارش‌های تدریجی طی روزهای آتی هم یاد کرد و افزود: این بارش‌ها تا اواخر روز شنبه و حتی یکشنبه هفته آینده ادامه دارد.

زورآوند با بیان اینکه این سامانه دو موج بارشی خواهد داشت، عنوان کرد: موج اول را از بعدازظهر فردا و روز چهارشنبه خواهیم داشت که عمدتا نیمه شمالی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: موج دوم که شدت بیشتری دارد در روزهای جمعه و شنبه تقریبا تمامی نواحی استان را پوشش می‌دهد و بارش موثر را برای همه نقاط استان به همراه خواهد داشت.

به گفته معاون هواشناسی استان کرمانشاه، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد پیک بارشی موج دوم قوی‌تر از موج اول باشد.

زورآوند از احتمال وقوع آبگرفتگی معابر خصوصا در موج دوم بارش خبر داد و تاکید کرد: به دلیل آنکه هنوز نفوذپذیری خاک افزایش نیافته احتمال ایجاد رواناب‌های سطحی در اکثر نواحی استان وجود دارد.

وی درباره وضعیت دمایی این سامانه بارشی نیز خاطرنشان کرد: کاهش محسوسی که برای این موج پیش‌بینی شده بود تا حدودی تعدیل شده و احتمالا کاهشی بین دو تا سه درجه سانتی‌گراد را تا پایان فعالیت این سامانه بارشی خواهیم داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول