لغو پروازهای هما در اردبیل کاهش یافت  


اردبیل-ایرنا-مدیرعامل شرکت  هواپیمایی ایران ایر در استان اردبیل گفت: امسال برغم افزایش پروازهای هما به فرودگاه اردبیل لغو پروازها کاهش یافته است.

منوچهر اسفندیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نیمه نخست سال جاری شرکت هما توانسته ۸۵ درصد برنامه‌های پرو ازی خود را در استان تحقق بخشد و در هر ماه ۴۲ پرواز انجام شده است که پیش بینی شده تعداد پروازها به ۵۵ مورد در ۶ ماهه دوم سال برسد.

وی با بیان اینکه بیشترین پرواز هما در کشور مربوط به اردبیل است افزود:تمهیدات لازم برای افزایش پرواز در استان اردبیل انجام شده است و اگر فناوریهای نوین در فرودگاه اردبیل ایجاد شود هیچ مانعی برای نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه به وجود نمی‌آید.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر اردبیل ار جابجایی ماهانه ۵۰ تن بار به روش کارگو در فرودگاه اردبیل خبر داد و گفت:ظرفیت جابجایی بار در سال گذشته در اردبیل بین ۳۲ تن تا ۸۵ تن متغیر بود بطوریکه بالغ بر ۵۰ تن بار در هر ماه به صورت کارگو جابجا شده است.

اسفندیاری با بیان اینکه سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۳۰ صندلی برای انتقال مسافر به اردبیل اختصاص داده شده بود افزود: از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۹۷ صندلی به مسافر اختصاص داده شده و یک هزار و ۶۳۳ صندلی خالی بوده است.

وی گفت: نیمه اول امسال ۱۰ پرواز ایران ایر در هفته به فرودگاه اردبیل انجام شد که در نیمه دوم سهمیه ۱۳ پرواز در هفته برای اردبیل تعیین شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان