شکست تحریم پتروشیمی


شکست تحریم پتروشیمی

ایران اکونومیست- مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس: صنعت پتروشیمی برادری خود را به کشور در تأمین ارز ثابت کرد.

شکست تحریم پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: تحریم پتروشیمی با وجود زحمت و هزینه‌هایی که برای ما ایجاد کرد، شکست خورد.
جعفر ربیعی در مجمع عمومی سالانه هلدینگ خلیج فارس افزود : صنعت پتروشیمی برادری خود را به کشور در تأمین ارز ثابت کرد.
وی گفت : سود خالص هلدینگ خلیج فارس در سال ۹۷ نسبت به سال قبل، ۱۳۷ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس بابیان اینکه این شرکت جایگاه سوم منطقه و بزرگترین و سودآورترین شرکت کشور است، افزود : در رتبه‌بندی ICIS، این شرکت در سال ۲۰۱۸ به رتبه دوم دنیا در حجم سرمایه‌گذاری انجام شده بعد از BASF آلمان دست یافته است.
‏ربیعی طرح‌های پتروشیمی لردگان، الفین ایلام، مرحله نخست پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس، بخش نخست مرحله اول بهسازی و ساخت تأسیسات جمع‌آوری گاز‌های مشعل مناطق نفت‌خیز جنوب و واحد سولفات پتاسیم ارومیه را طرح‌های بزرگی عنوان کرد که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت : با بهره‌برداری از سه طرح پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس، الفین پتروشیمی ایلام و پتروشیمی لردگان تا پایان امسال، حدود ۶ میلیون تن معادل ۲۷ تا ۲۸ درصد ظرفیت نصب شده هلدینگ خلیج‌فارس افزایش می‌یابد.
ربیعی گفت: هلدینگ خلیج‌فارس افزایش سرمایه از مبلغ ۹۱.۵ به ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته را در برنامه دارد.
وی بابیان اینکه سهام خلیج فارس یک سهام بنیادین و سود ده است گفت: سهام هلدینگ خلیج فارس برای نوسان گیری انتخاب خوبی نیست.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود : اگر به صورت بنیادین و بلندمدت سهام این شرکت را خریداری کنید دائما ثروت شما افزایش پیدا می‌کند و این افزایش قطعا بیش از تورم است.

افزایش سرمایه پنج هزار و هشتصد میلیارد تومانی هلدینگ خلیج فارس در آینده نزدیک
جعفر ربیعی با بیان اینکه مجمع عمومی فوق العاده هلدینگ خلیج فارس ظرف یک ماه آینده تشکیل خواهد شد گفت : پیشنهاد ما افزایش سرمایه از ۹۱.۵ هزار میلیارد ریال به ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود : این افزایش سرمایه صرفا از محل سود انباشته صورت می‌گیرد.
وی گفت: با این افزایش سرمایه ارزش سهام بیش از ۶۵ درصد افزایش می‌یابد.
ربیعی تاکید کرد: سیاست ما تداوم پذیرش شرکت‌های هلدینگ در بورس است و تلاش ما این است که تا پایان سال دو شرکت دیگر از هلدینگ را وارد بورس کنیم و این شرکت‌ها می‌تواند بورس را تکان دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی