اپراتور متخلف مورد نظر وزارت ارتباطات ما نبودیم/ در ایران برخی از برند‌های گوشی از سرویس VOLTE پشتیبانی نمی‌کند


اپراتور متخلف مورد نظر وزارت ارتباطات ما نبودیم/ در ایران برخی از برند‌های گوشی از سرویس VOLTE پشتیبانی نمی‌کند

بیست و نهم مهر ماه، مصادف با سیزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل است. به...

اپراتور متخلف مورد نظر وزارت ارتباطات ما نبودیم/ در ایران برخی از برند‌های گوشی از سرویس VOLTE پشتیبانی نمی‌کند

بیست و نهم مهر ماه، مصادف با سیزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل است.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هم اکنون، نشست خبری سیزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل این شرکت در محل ساختمان مرکزی ایرانسل، در حال اجراست.

در اواخر دهه ۱۳۷۰ و ابتدای دهه ۱۳۸۰ هجری شمسی، رشد سریع تقاضا برای خدمات تلفن‌ همراه و فقدان توان و پیش‌نیاز‌های لازم در زیرساخت‌های موجود برای پاسخگویی به آن حجم از تقاضا، باعث پدید آمدن صف‌های طولانی برای ثبت‌نام سیم‌کارت تلفن همراه شده بود. دریافت سیم‌کارت، مستلزم صرف هزینه‌ای گزاف و انتظار طولانی بود و به جز بخش اندکی از مردم، سایر افراد امکان دسترسی به ارتباطات و خدمات تلفن همراه را نداشتند.

همین امر موجب شد تا در مهرماه ۱۳۸۲، در راستای اجرای برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و تحقق ماده ۱۲۴ این برنامه و با هدف توسعه ارتباطات و مخابرات از طریق خصوصی‌سازی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی و نیز به منظور حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و مشارکت بخش خصوصی داخلی و ترویج رقابت، تضمین رقابت سالم، کاهش تصدی‌گری، نظارت بر تعرفه‌ها و کیفیت خدمات و حمایت از مصرف‌کنندگان، مقدمات برگزاری مزایده اپراتوری دوم تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برپا شود.

پس از انجام تشریفات مزایده و بررسی پیشنهاد‌های شرکت کنندگان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نهایتا در ۲۷ بهمن ۱۳۸۲ کنسرسیوم ایرانسل را به عنوان برنده مزایده اپراتوری دوم تلفن همراه اعلام کرد.

اپراتور متخلف مورد نظر وزارت ارتباطات ما نبودیم/ در ایران برخی از برند‌های گوشی از سرویس VOLTE پشتیبانی نمی‌کند

عباسی آرندی مدیر عامل ایرانسل در این نشست اعلام کرد که دولت از ابتدای شکل گیری ۴۲۰ هزار میلیارد درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم و ۳۲۱ هزار میلیارد ریال پرداخت مستقیم طی یازده سال گذشته از طریق اپراتور ایرانسل داشته است.

مدیر عامل ایرانسل در مورد خدمات وس گفت: وزارت ارتباطات ابلاغیه را برای اپراتورها فرستاد از طرف ابلاغیه‌ای که از قوه قصائیه آمد مبنی بر توقف فعالیت بود، فعلا اتفاقی نیفتاده است. ما در حال حاضر در حال گفتگو با وزارت ارتباطات هستیم. قطعا منظور وزارت شرکت‌هایی که از مسیر درست در حال فعالیت هستند، نیست.

عباسی آرندی در خصوص برنامه ایرانسل برای نسل ۵ اینترنت توضیح داد: ما مایل هستیم اما باید زیرساخت‌های لازم ایجاد شود. قدم دوم دسترسی به تجهیزات این شبکه است امیدواریم این محدودیت زودتر برداشته شود.

مدیر عامل ایرانسل در ادامه درباره تست انجام شده 5G بیان کرد: تستی که قبلا انجام شد صرفا آزمایشی بود، در حال حاضر با پارتنرهای خارجی همکاری می‌کنیم تا بتوانیم تجهیزات کافی را در اختیار بگیریم. برای داشتن 5G باید 4G خوبی داشته باشیم. او درخصوص بحث فرکانس نیز گفت: در رابطه با مصرف سریع دیتا در کشور، برای آنکه تجربه مشتری آسیب نبیند، باید مواردی را در نظر بگیریم. یکی از آنها بحث فرکانس است. در شهرهای بزرگی مثل تهران به دلیل رشد ترافیک این مسئله کمی سخت است. رگولاتوری هم محدودیت‌های خود را دارد و ایرانسل در حال پیگیری این مسئله است.

عباسی آرندی در این نشست اعلام کرد: در مقایسه با سایر کشورها، بعد از هند دیتای موبایل ایران ارزانترین است و در حال حاضر جامعه شرایط افزایش تعرفه ها را ندارد. او در ادامه گفت: در نورد باندلینگ موبایل هنوز ما بازخورد مثبتی نگرفته‌ایم اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم روی آن بیشتر مانور دهیم.عباسی آرندی در ادامه تاکید کرد: اگر گوشی با کیفیت تولید شود در قالب باندلینگ می توانیم آنها را پوشش دهیم.

اپراتور متخلف مورد نظر وزارت ارتباطات ما نبودیم/ در ایران برخی از برند‌های گوشی از سرویس VOLTE پشتیبانی نمی‌کند

مدیرعامل ایرانسل در خصوص تخلفات فروش سیم‌کارت توضیح داد: در فروش سیم‌کارت تخلفاتی صورت گرفته که سازمان تعزیرات پیگیری این موضوع را مورد پیگیری قرار داد. اقداماتی در این باره انجام شده که یکی از آنها او تی پی یا رمز یک بار مصرف است که در حال حاضر در مرحله تست است.

او همچنین در مورد جی پی اس که چند وقت پیش دچار مشکل شده بود گفت: در حال بررسی هستیم، انشاالله حل خواهد شد.

عباسی آرندی در خصوص محاسبه تعرفه اربعین توضیح داد: ما تابع تکالیف ارتباطات هستیم در حال بررسی است انشاالله با همکاری وزارت ارتباطات انجام خواهد شد. او در ادامه بیان کرد: تدبیر وزیر این بوده است مبلغ بسته آزاد به مشترکان ارائه شود.

مدیر عامل ایرانسل در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اسپانسری این اپراتور در لیگ برتر و حواشی مطرح شده پیرامون آن بیان کرد: ما از شهریور ۹۶ اسپانسر این دو تیم (استقلال و پرسپولیس تهران) هستیم ما با هیئت مدیره هر دو تیم در حال رایزنی هستیم و
به صورت مرتب از طریق سامانه‌های مربوطه درآمدها را بررسی می‌کنیم. او در ادامه اعلام کرد که اپراتور حامی این دو تیم که مورد بحث آقای وزیر بوده، اپراتور مربوطه ما نبوده است.

او در رابطه با تعرفه دیتای موبایل گفت: سازمان تنظیم مقررات باید تعرفه‌های مشخصی ایجاد کند. دیتای موبایل گران است ما خود معتقدیم که باید این تعرفه‌ها با توجه به افزایش نرخ ارز افزایش یابد که باید راهکاری اندیشیده شود. یک طرف ماجرا هم مشترکان هستند که افزایش قیمت ممکن است سبب نارضایتی و شکایت آنها شود لذا این موضوع پیچیدگی خود را دارد و در حال حاضر این مسئله در حال بررسی است.

عباسی آرندی در ادامه بیان کرد: سرویس ویس اور وای فای در حال حاضر روی سایت ما فعال است. مشکل اصلی نوع گوشی‌هاست که تولید کننده باید اجازه فعالیتش را در ایران بدهد. مشکل دیگر محدودیت‌های سرمایه‌گذاری است که اگر مشکل اول حل شود طبیعتا قابل ارایه است. در صورت نهایی شدن این موضوع باید صبر کنید تا مذاکرات انجام شود.

در پایان مدیرعامل ایرانسل درخصوص درآمد ایرانسل از ارزش افزوده گفت: اگر کل وس را در ایرانسل ببندیم، درآمد ایرانسل کمتر از مبلغی است که گفته می شود. اینکه ما مخالف وس هستیم یا موافق ناظر بر شرایط بازار است که یک بازنگری نیاز دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...