آمریکا در تلاش برای حفظ نفت سوریه


آمریکا در تلاش برای حفظ نفت سوریه

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشته است که انتظار می رود رئیس جمهور دونالد ترامپ برنامه جدیدی را برای نگهداری از چند صد سرباز آمریکایی در شرق سوریه تصویب کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشته است که انتظار می رود رئیس جمهور دونالد ترامپ برنامه جدیدی را برای نگهداری از چند صد سرباز آمریکایی در شرق سوریه تصویب کند تا به متحدان کرد خود کمک کند تا کنترل میادین نفتی را حفظ کنند.

این مقاله با استناد به یک مقام بلندپایه دولت گفته است که روز یکشنبه اعلام کرد که ترامپ به سمت برنامه جدید پنتاگون متمایل شده است تا قریب 200 نیروی عملیات ویژه را در چند پایگاه در شرق سوریه ، برخی در نزدیکی مرز عراق نگه دارد.

این طرح به شبه نظامیان کرد کمک می کند تا کنترل میادین نفتی در شرق را کنترل کنند و از بازگرداندن نیروهای دولتی سوریه بر سرزمین های اشغالی توسط نیروهای خارجی و نزدیکان آنها جلوگیری کنند.

نیروهای به اصطلاح دموکراتیک سوریه ، یک گروه از شبه نظامیان به رهبری کرد ، که مورد حمایت آمریکا است ، پس از اعلام ترامپ مبنی بر خروج آمریکا ، طرفین خود را برای پیوستن به نیروهای دولت سوریه تغییر داده اند.

سه مقام دیگر دولت و پنتاگون طی آخر هفته به نیویورک تایمز تأیید کردند که سیاستگذاران و فرماندهان ارشد آمریکایی در حال بررسی این گزینه هستند.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا