بی‌توجهی دولت نسبت به توصیه‌های رهبری در ارتباط با درونی کردن اقتصاد کشور/ واردات بی‌رویه، سیلی محکم دولت به تولیدکنندگان نوپای داخلی


بی‌توجهی دولت نسبت به توصیه‌های رهبری در ارتباط با درونی کردن اقتصاد کشور/ واردات بی‌رویه، سیلی محکم دولت به تولیدکنندگان نوپای داخلی

یک کارشناس اقتصادی گفت: رهبر فرزانه انقلاب در سخنان خود بارها به مسئولان پیشنهاد درونی کردن اقتصاد کشور را ارائه دادند که مورد بی توجهی دولتمردان قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چندی پیش مقامات آمریکایی مدعی شدند که نفتکش های چینی در روزهای گذشته با خاموش کردن فرستنده‌های خود نفت خام ایران را جا به جا کرده و در دور زدم تحریم‌ها به ایران کمک می کنند.

ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی در این رابطه به خبرنگار راه آرمان گفت: هر نوع تحریم از جانب آمریکا سبب پیشرفت ما در آن عرصه شده است؛ همانگونه که تحریم تسلیحاتی ایران سبب قدرتمند تر شدن صنایع دفاعی ایران شد.

وی افزود: تحریم نفتی ایران از سالیان بعد از انقلاب صورت گرفته است اما در کشور فاعلی برای انجام کار و پیشرفت در حوزه فرآورده های غیر نفتی وجود نداشته است.

رزاقی اظهار داشت: از آنجایی که محور اقتصاد ما بر پایه صدور نفت خام بنا شده است از این رو دشمن با تهدید و اعمال تحریم ها برای فروش نفت خام سعی در متزلزل ساختن اقتصاد ایران دارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: بعد از پایان جنگ تحمیلی هاشمی رفسنجانی و در حال حاضر روحانی به دنبال برقراری ارتباط با آمریکا هستند و دوره کنونی را دوره برقراری صلح و سازش می دانند و منافع کشور را فدای تفکرات غربگرایانه خود می کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه خریداران نفت ما کشورهای محدودی همچون چین، هند و روسیه هستند و تا حدودی فروش نفت به آن ها ادامه دارد اما این سوال مطرح می شود که چرا نفت را به صورت خام و با قیمت پایینی که آمریکا تعیین می کند، به فروش می رسد؟

پیدایش رونق اقتصادی در کشور به دنبال تولید 30 هزار فرآورده غیر نفتی

رزاقی ادامه داد: در پاسخ به این پرسش باید گفت مسئولان امر می توانند با تبدیل نفت خام به حداقل 30 هزار نوع فرآورده غیر نفتی علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمد زایی امکان فروش کالای ساخته شده با منشا پتروشیمی را فراهم کنند و در جهت درونی کردن اقتصاد کشور گام بردارند.

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان داشت: باید توجه داشت که برخی مسئولان بلند پایه کشوری به دنبال پیشرفت و آبادانی کشور نیستند و همه چیز را در ارتباط با آمریکا می بینند.

وی مطرح کرد: به نظر می رسد قدرت بیرونی عامل درآمد محدود ایران از نفت نیست بلکه مدیریت مسئولان است که آگاهانه یا غیر آگاهانه مذاکره با آمریکا را راه حل رفع تمام مشکلات می دانند از این رو تن به قراردادهایی می دهند که حتی در زمان ناصر الدین شاه هم منعقد نمی شد.

توجیهات بچگانه دولتمردان عامل سیاه نمایی و انحراف افکار عمومی

رزاقی افزود: برخی مسئولان دولتی با عنوان کردن توجیهات بچگانه ای همچون نداشتن اختیار کافی، دولت پنهان و سپاه سعی در سیاه نمایی و انحراف افکار عمومی دارند تا قدرت تشخیص حق علیه باطل را از مردم گرفته و از پذیرش اشتباه خود شانه خالی کنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: هدف دولت از این اقدام گسترش نارضایتی عمومی در جامعه و ورود مردم به میدان اعتراض استو در نتیجه آن رهبر انقلاب برای خاموش کردن اعتراضات و بقای ایران مذاکره با آمریکا، انحلال سپاه و صنایع دفاعی را بپذیرد و به کشوری چندین برابر ضعیف تر از زمان شاه تبدیل شویم.

وی بیان داشت: رهبر فرزانه انقلاب در سخنان خود بارها به مسئولان پیشنهاد درونی کردن اقتصاد کشور را ارائه دادند که مورد بی توجهی دولتمردان قرار گرفت در حالی که در یک بازه زمانی 7 تا 8 ساله می توان با انجام این عمل رونق را به اقتصاد کشور باز گرداند.

رزاقی توصیه کرد: ایران می تواند با استفاده از مبادلات خود با کشورهای همسایه درآمد های کلانی را ایجاد کند در حالی که مسئولان ما در راس دولت بقای ما را محدود به 4 کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان می دانند.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: در 6 ساله دولت روحانی 300 میلیارد دلار نفت به فروش رسیده است و درآمد حاصله صرف واردات کالا شده است از این رو دولت موظف به ایجاد 15 میلیون شغل بوده که محقق نشده است.

واردات بی‌رویه، سیلی محکم دولت به تولیدکنندگان نوپای داخلی

وی عنوان کرد: لازم به ذکر است که شغل های ایجاد شده توسط دولت با ورشکستگی کارخانه ها همراه شده است چرا که به جای حمایت از تولیدات آن ها کالاهای ارزان با دلار 4 هزار و 200 تومان وارد کرده و چرخه اقتصاد را متوقف می کنند.

رزاقی افزود: در حالی که دولت می تواند تنها با وارد کردن کالاهای ضروری که به مبلغی حدود 10 میلیارد دلار نیاز دارد به تولیدکنندگان داخلی یارانه دهند و تولید داخل را حمایت کنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با حرکت جهادی سعی در رفع مشکلات فنی کشور دارد اما دولت با عدم پرداخت هزینه ها آن را فلج کرد بحث اصلی توانمندی دشمن و تحریم نیست بلکه مسئولان ما و در راس آن ها رئیس جمهور است که تلاشی برای پیشرفت کشور نمی کنند.

وی در خاتمه ابراز داشت: بنابراین ترس از قدرت بیرونی وجود ندارد چرا که اگر دشمن قدرت مقابله داشت بدون درنگ تاکنون حمله کرد بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران