مطبوعات ترکیه 21 اکتبر 2019


مروری بر رسانه های ترکیه

روزنامه خبر ترک در خبری با تیتر "اردوغان: کشوری هستیم که در رابطه با امنیت ملی خودمان تصمیم میگیریم." نوشته است، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ضمن تاکید بر اینکه ترکیه کشوری است که در خصوص امنیت ملی اش، خود تصمیم میگیرد، اظهار داشت که در این رابطه نیاز به اجازه کسی نیستند. وی با اظهار اینکه طی 9 روز 765 تروریست را از پای در آورده و محیطی به مساحت 1500 متر مربع را نجات داده اند، گفت: "در صورتی که پس از پایان مدت زمان 120 ساعته، تعهدات به جای آورده نشود، از همان جایی که مانده بودیم، ادامه خواهیم داد. انتظارمان از متفقان امریکاییمان پایبندی به قولهایی که به ترکیه داده اند میباشد."

"دومین بازی شیمیایی سازمان تروریستی آغاز شد" تیتر خبری در روزنامه وطن میباشد. در این خبر آمده است، مشخص شده است که سازمان تروریستی جدایی طلب پ ک ک / ی پ گ که متحمل ضربه سختی در نتیجه عملیت چشمه صلح در شمال سوریه گردیده و با مدت زمان 120 ساعته که با تلاشهای امریکا به آنها داده شده است، آغاز به عقب نشینی کرده اند، قصد داشته است تا غیر نظامیان را با سلاحهای شیمیایی مورد هدف قرار داده، ترکیه را محکوم کند. در این راستا، واحدهای اطلاعات ترکیه، متوجه انتقال 6 کامیون سلاح شیمیایی از عراق به سوی منطقه کامیشلی سوریه شده اند.

روزنامه یئنی شافاک در خبری با تیتر "خلوصی آکار: در میان تجهیزات نظامی حتی یک گرم سلاح شیمیایی نیز نداریم." نوشته است، خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه، ضمن اعلام اینکه اخبار دروغی در رابطه با سلاحهای شیمیایی منتشر میشود، ابراز داشت که نیروهای مسلح ترکیه سلاح شیمیایی، خودروی حامل آن و مهمات و تجهیزات آن را ندارد. وی با تاکید بر اخبار دروغین منتشره از سوی حامیان ی پ گ / پ ک ک، ابراز داشت: "در مقابل این فریبکاران نه تنها در میدان جنگ، بلکه در چهارچوب جنگهای اطلاعاتی نیز به مقابله ادامه خواهیم داد."

"ترکیه مرکز اطلاعات یوروآسیا خواهد شد" تیتر گزارشی در روزنامه استار است. در این گزارش اعلام گردید که ترکیه طی روزهای آتی میزبان نمایشگاه Data Center Expo Eurasia خواهد بود. در این نمایشگاه که برای اولین بار در استانبول برگزار میگردد، 250 بِرَند از 35 کشور جهان آخرین تکنولوژی خود را به نمایش خواهند گذاشت. این نمایشگاه روزهای 28 نوامبر تا 1 دسامبر در مرکز نمایشگاه استانبول برگزار میشود و گفته میشود که این نمایشگاه در رابطه با جای دهی ترکیه در موقعیت یک قدرت منطقه ای بسیار حائز اهمیت میباشد.

و روزنامه حریت در خبری با تیتر "استانبول در میان زیباترین شهرهای جهان" نوشته است، نام زیباترین شهرهای جهان اعلام شد. سایت اینترنتی Flight Network، که در میان سیاحان و آژانسهای مسافرتی نظرسنجی انجام داده است، لیستی متشکل از 50 شهر را آماده کرد. در این لیست، استانبول نیز جای گرفت. جایگاه استانبول در رده هفدهم میباشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)