ظرفیت نخبگان برای ایجاد اشتغال به کار گرفته می‌شود


ظرفیت نخبگان برای ایجاد اشتغال به کار گرفته می‌شود

همدان- ایرنا- معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تصمیم داریم تا از ظرفیت نخبگان برای راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها، ایجاد اشتعال و کسب و کار استفاده و مسیر توسعه کشور را هموار کنیم.

آریا الستی روز دوشنبه در آیین معارفه سرپرست بنیاد نخبگان همدان افزود: اصلی‌ترین انگیزه برای نگاه ویژه ما به نخبگان، در زمینه سازیِ توسعه و اثرگذاری آن‌ها برای کشور و ملت است.

وی عنوان کرد: تلاش داریم از هرکسی که می‌تواند برای تحول کشور و حرکت به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی، کمک کند، حمایتش داشته باشیم و موانع مسیر استعدادی آن‌ها را برداریم.

الستی بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان در کشور ما مسیر میانبری است که نمونه آن در دیگر کشورها وجود ندارد.

وی ادامه داد: وظیفه بنیاد ملی نخبگان، کمک به سایر اجزا و دستگاه‌های وابسته به دولت است.

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه اعتبارات بنیاد ملی نخبگان محدود است و به بهترین شکل استفاده می‌شود، عنوان کرد: وظیفه داریم تا از حوزه آموزش و پرورش نخبگان را شناسایی و با پذیرش و پرورش آن‌ها، استعدادها را در زمینه کمک به این مملکت شکوفا کنیم.

رئیس پیشین بنیاد نخبگان همدان نیز در این آیین گفت: سال گذشته ۵۰ هزار دانش‌آموز به منظور کشف استعدادهای برتر، در طرح شهاب به صورت مشترک با آموزش و پرورش و بنیاد نخبگان استان همکاری داشتند.

حسن ختن‌لو اظهار داشت: به منظور حفظ نخبگان و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به پایتخت، در بنیاد نخبگان همدان خدمات انگیزشی، برنامه‌ریزی شد.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت نخبگان برای حل مشکلات صنعت استان استفاده شده است، عنوان کرد: برای اجرای این طرح نخبگان استان از چندین کارخانه، نیروگاه و پتروشیمی همدان و استان‌های همجوار بازدید کردند.

ختن‌لو با اشاره به اینکه ساختمان جدید بنیاد نخبگان با ۵۰ درصد پیشرفت در حال ساخت است، بیان کرد: ۲ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این ساختمان اختصاص یافته است که تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

سرپرست جدید بنیاد نخبگان همدان نیز در این آیین گفت: در حوزه دانش‌آموزی برنامه ویژه ای برای شکوفایی استعداد دانش‌اموزان داریم.

حمید بلالی افزود: تلاش داریم ارتباطی را که باید بین دانشگاه ها و آموزش و پرورش باشد، برقرار کنیم.

وی اظهار داشت: ایجاد شبکه زنجیره‌ای بین دانشجویان و استادها از دیگر طرح های این مجموعه است و برگزاری همایش‌های تجلیل از نخبگان برتر استان در دستور کار قرار می‌گیرد.

در این آیین حسن ختن‌لو رئیس پیشین بنیاد نخبگان استان همدان تودیع، و حمید بلالی به عنوان سرپرست جدید این بنیاد معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در