17 طرح اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه وبویراحمد مشخص شد


17 طرح اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه وبویراحمد مشخص شد

یاسوج - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 17 طرح مهم اقتصاد مقاومتی در سطح این استان تعریف شده است که با بهره‌برداری از آنها روند توسعه استان شتاب بیشتری خواهد گرفت.

حسن نوروزی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال از مجموع ۴۷ طرح پیشنهادی استان ، ۱۷ مورد ان در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی تعریف و بخش عمده ای از اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل آنها از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به استان ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته نیز ۳۴ طرح مهم و حیاتی این استان جزء طرح های اقتصاد مقاومتی تعریف شدند که بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز آنها به استان ابلاغ شد.

نوروزی تصریح کرد: از این تعداد، چهار پروژه تکمیل ایستگاه پمپاژ باباکلان، تکمیل سد خاکی ایلی‌آباد بهمئی، تکمیل سد خاکی کوهبرد کهگیلویه و توسعه پرورش ماهیان سردابی به میزان ۴۰۰ تن در حوزه جهاد کشاورزی است.

وی احداث کیلومتر صفر تا ۱۲ کمربندی یاسوج در باند دوم بابامیدان - یاسوج - سمیرم ، دوراهی تنگاری به سمیرم، کیلومتر پنج تا ۱۶.۵ محور یاسوج - سی‌سخت و بهسازی و احداث کیلومتر صفر تا ۱۲ پروژه تعریض محور گچساران - بی‌بی‌حکیمه- رگ‌سفید اعلام کرد و گفت: این طرحها از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان باید اجرا شود.

نوروزی تصریح کرد: سه پروژه اقتصاد مقاومتی پتروشیمی گچساران، تولید لوله‌های بدون درز وطرح آب معدنی نیز از سوی اداره‌کل صنعت و معدن استان باید اجرا شود.

وی کشت و توسعه گیاهان دارویی در سطح سه هزارو ۲۵۶ هکتار را یکی دیگر از طرح‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تاکنون ۱۸ درصد از این طرح اجرا شده است.

نوروزی اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شرب شهرهای دهدشت، دوگنبدان، مادوان و یاسوج را از دیگر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان دانست و بیان کرد: بر اساس برنامه زمان بندی باید ۲۲ کیلومتر از شبکه توزیع آب این شهرها تعویض و نوسازی شود.

وی اضافه کرد: اجرای خط انتقال برق شهرک صنعتی گچساران و خط انتقال گاز ناحیه صنعتی دلی بجک نیز از دیگر طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که باید از سوی شرکت گاز استان انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی