شمار زائرین اربعین البرز از مرز 90 هزار نفر گذشت


شمار زائرین اربعین البرز از مرز 90 هزار نفر گذشت

کرج - ایرنا - مدیرحج و زیارت استان البرز با اشاره به استقبال کم‌نظیر مردم استان از پیاده روی اربعین حسینی، گفت: برای شرکت در همایش میلیونی اربعین حسینی در سال‌جاری، 90 هزار و 863 البرزی در سامانه سماح نام‌نویسی کردند.

سامانه سماح که مخفف عبارت «ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه» است توسط سازمان حج و زیارت با هدف دریافت روادید عراق برای زائران مراسم اربعین شیعیان در شهر کربلا راه‌اندازی شده‌ است.

در ایام اربعین حسینی میلیون‌ها عاشق حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با پای پیاده به سوی قدمگاه عشق رهسپار شدند و این عاشقان نه تنها شیعه و سنی مسلمان بلکه عاشقانی از دیگر ادیان همچون مسیحی و بودایی را نیز شامل می‌شود.

پیاده‌روی اربعین چندسالی است که به یک همایش میلیونی تبدیل شده است.

سال گذشته حدود ۵۰ هزار البرزی در همایش میلیونی اربعین شرکت کردند.

عباس دمیرچی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ویزای اربعین در سال جاری حذف شده، اظهار داشت: با وجود حذف ویزا، همچون سال‌های گذشته سامانه سماح به عنوان ورودی نام نویسی از زائران بود.

تا چندی پیش یکی از الزامات برای زائران داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماه از زمان خروج از کشور بود ولی در سال جاری برای تشویق عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) به حضور در این همایش میلیونی، اعتبار در نظر گرفته شده برای گذرنامه سه ماه تعیین شد.

دمیرچی گفت: با آسان شدن شرایط حضور زائران در نجف اشرف وکربلای معلی، آمار مشتاقان اربعین در استان البرز افزایش چشمگیری داشت.

وی افزود:‌ افرادی که در سامانه سماح نام‌نویسی کرده اند تا پایان ماه صفر برای حضور در عتبات مقدسه عراق فرصت اعزام دارند.

نام نویسی زائران در سامانه سماح از ۱۰ شهریور ماه امسال آغاز شده است.

در استان البرز ۵۰ دفتر زیارتی مجاز فعال هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان