گردهمایی 2000 فعال اقتصادی در تفلیس/ آیا گرجستان قطب تجاری منطقه می‌شود؟


گردهمایی 2000 فعال اقتصادی در تفلیس/ آیا گرجستان قطب تجاری منطقه می‌شود؟

همایش دوسالانه کمربند-جاده تفلیس فردا و پس‌فردا در پایتخت گرجستان برگزار می‌شود. ماموریت این همایش بررسی موضوعات مهم در زمینه تجارت، ارتباطات و چالش‌های پیش رو در طول پروژه جاده ابریشم جدید است. نوشته گردهمایی 2000 فعال اقتصادی در تفلیس/ آیا گرجستان قطب تجاری منطقه می‌شود؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

همایش دوسالانه کمربند-جاده تفلیس فردا و پس‌فردا (۲۲ و ۲۳ اکتبر) برگزار می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، گرجستان تنها کشور منطقه است که با دو سوی جاده ابریشم جدید یعنی با اروپا و چین تفاهم‌نامه تجارت آزاد دارد و برای سومین‌بار میزبان این همایش است.

طرح سرمایه‌گذاری ساخت یک راه ابریشم جدید در سال ۲۰۱۳ از سوی کشور چین مطرح و نخستین همایش بین‌المللی مربوط به این طرح در سال ۲۰۱۵ میلادی برگزار شد.

ساخت راه ابریشم جدید از طریق کشورهای آسیای میانه و غرب منجر به افزایش رقابت‌پذیری می‌شود. این طرح می‌تواند گرجستان را به قطب تجاری و حمل‌ونقل منطقه تبدیل کند.

ماموریت این همایش ارائه خدمات به‌عنوان یک بستر بین‌المللی برای گفتگوهای چندجانبه سطح بالا میان سیاستگذاران ارشد، مشاغل و رهبران کشورهای سراسر جهان و بررسی موضوعات مهم در زمینه تجارت، ارتباطات و چالش‌های پیش روی این کشورها در طول پروژه جاده ابریشم جدید است.

در همایش کمربند-جاده تفلیس همچنین قرار است کشورها به راه‌حل‌های مشترکی دست پیدا کنند که تاثیر مثبتی بر منطقه و همچنین اقتصاد جهان داشته باشد.

مباحث اصلی در اولین روز این همایش طیف کاملی از موضوعات مربوط به تجارت، تاثیر توسعه هوش مصنوعی بر اقتصاد جهانی، تغییر چشم‌انداز تجارت، حمل‌ونقل و انرژی را در بر می‌گیرد.

روز دوم همایش هم بر مباحث بخش خصوصی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گرجستان متمرکز است.

تجارت بین‌الملل اصلی‌ترین عامل رشد اقتصادی و قلب اقتصاد جهان است.

در همایش کمربند-جاده تفلیس سال ۲۰۱۹ حدود دو هزار شرکت‌کننده از جمله رهبران سیاسی، کارشناسان و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، موسسات مالی بین‌المللی و کسب‌وکارها حضور دارند تا به بررسی و توضیح عوامل موثر در تجارت و ارتباط منطقه‌ای و جهانی بپردازند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور