تولید 97 درصد واکسن دامی در کشور


تولید 97 درصد واکسن دامی در کشور

رئیس سازمان دامپزشکی: امیدواریم با تامین بذر واکسن، به شرایط تامین 100 درصدی واکسن‌ها در داخل کشور برسیم.

تولید 97 درصد واکسن دامی در کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: پارسال با وجود تحریم ، هم در حوزه واکسن دامی بیش از ۹۷ درصد و هم در واکسن طیور بیش از ۳۰ درصد در داخل تولید شد و امیدواریم با تامین بذر واکسن، به شرایط تامین ۱۰۰ درصدی واکسن‌ها در داخل کشور برسیم.
آقای علیرضا رفیعی پور درخصوص کنترل بیماری‌های واگیردار دامی افزود: در سال گذشته با وجود تحریم‌ها، بیش از ۹۸ درصد بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان را کنترل کردیم و تب برفی کاهش ۳۷ درصدی در کشور داشته است.
وی با اشاره به کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام گفت: بیماری‌های راهبردی مانند آبله، تب مالت و هاری که بین انسان و دام مشترک است هم در مدت یک سال اخیر با کاهش چشمگیری مواجه شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به تولید بذر واکسن در کشور اضافه کرد: با تجهیز آزمایشگاه‌ها و برای نخستین بار به زودی تولید بذر یا سید واکسن‌ها را شروع خواهیم کرد.
وی گفت : ما به بذر یا سید واکسن نیاز داشتیم که در سال‌های گذشته این بذر را وارد می‌کردیم، تحریم باعث شد شرایط برای تحویل بذر واکسن برای کشور سخت شود و سازمان دامپزشکی و بخش خصوصی به تولید آن ورود کنند.
آقای رفیعی پور افزود داد: از این طریق می‌توانیم ماده اولیه مورد نیاز هر واکسنی را در کشور تولید کنیم و دیگر نگران کمیت و کیفیت واکسن تولید شده توسط موسسه رازی یا بخش خصوصی نخواهیم بود.
وی گفت : امیدواریم بتوانیم همه واکسن‌های طیور را هم مانند واکسن دام در کشور تولید کنیم و واردات نداشته و تنها متکی به تولید داخل باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا